OKUDUKLARIM- AMERİGO


Öyküleri kadar biyografileri ile de ünlü Zweig'tan biyografi alanında okuduğum ilk eseri. Onunla ilk tanışmam ise 2008'de sahaftan aldığım, kırmızı ciltli bir Acımak ile olmuştu.


Amerigo'da Zweig, Amerika kıtasını ilk keşfedenin Colomb olmasına karşın
neden denizaşırı yolculuklar yaptığı bile şüpheli bir İtalyanın adıyla anıldığını çok hoş bir üslupla anlatmış. Avrupa'nın kısa, basit ama müthiş bir tarih özetiyle başlayan kitap "tesadüflerin, yanlışlık ve yanlış anlamaların oluşturduğu bir arapsaçı" olarak anlatır bu olayın sebebini. Tarihi belgeleri yeniden ve yeniden araştırıp incelerken dönemin tarihi ve kültürel, sosyal yapısını da görmüş oluyoruz ister istemez.

Ben bu uslüptan oldukça hoşlandım. Zaten niyetim olan Zweig'dan biyografi okumayı devam ettirmeye karar vererek noktalıyorum yazımı.




8 yorum:

  1. Selam. Aman aman ölünüzü görmeyeyim yorumumu yazayım dedim 😉
    Yazarın bir kaç kitabı dışında okuyamıyorum.
    Onlardan biri "Satranç" diğeri de "Korku" kitabı.
    İyi geceler selamlar 🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😆

      Hikayelerini okudum ama biyografilerini daha cok sevecegim galiba ben de.
      Selamlar.

      Sil
  2. Bu kitabını ilk defa duydum yazarın. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Zweig okurken önce sıradan bir şey okumaya başladığını düşünüyor insan, fakat sonra bir bakıyorsun çok güzel bir hikâye okumuşsun. Böyle oluyor bana:)

      Sil
  4. Amerigo'yu biliyorum ama kitaplığımda bekleyen 2 tane biyografisi var onlardan sonraya yazdım. Elinize sağlık. Zweig'in otobiyografisinden devam edin derim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)