YAŞLI ADAM VE DENİZ- THE OLD MAN AND THE SEA


Hemingway'in kendine has yalın üslubuyla öyküye yaptığı katkılar onu edebiyat tarihinde ayrı bir yere koymuştur, bilirsiniz.


Hemingway'den Çanlar Kimin İçin Çalıyor ve öykü olarak da Klimanjaro'nun Karları'nı okumuştum.

İhtiyar Adam ve Deniz ise ayrı övülürdü. Övüldüğü kadar varmış.


Hemingway'in deniz ve av bilgisini konuşturması ayrı, hikâyeyi harika kılan ne? Yalınlık ama nasıl bir yalınlık...İhtiyar adamın düşünceleri mi, vaziyeti mi?...

Kitabın önsözünde kitabın hikayesi anlatılıyor, gerçek bir olaydan yola çıkıyor Hemingway. İlk fikirden 15 yıl sonra yazıyor bu uzun öyküyü...

Fazlaca eril bir dil bulduğum için önceden  okuduğum öyküleri eleştirdiğimi, soğuk geldiğini hatırlıyorum. Burada da bir "av" söz konusu olduğu için aynı şeyleri söyleyebilirim ancak atmosfer çok daha farklı.

Neyse, okuyun efem, okumak iyidir. Belki battık iyice ülke olarak, dünya da b.tan bir yer oldu iyice, ama okumak bazen acı  verse de zaman zaman en iyi kaçış yolu.


8 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. 20 yıl filan önce okumuştum, filmini de izledim. O balığa balıkçıdan daha çok üzülmüştüm. Çanlar Kimin İçin Çalıyor'unu daha beğendim ama. Diğer kitaplarını okumadım ama filmlerini izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabın filmi beni sıkardı herhalde. kitapta büyüleyici olan kelimeler ekranda ne kadar yansılıtılabilir... bakmak lazım :)

      Sil
  3. Eski Ramazanlar mim yazımı hazırladım ve sizlerin beğenisine sundum. Okumak için lütfen blogumu ziyaret ediniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski ramazanlar... Sizin de yazınında belirttiğiniz gibi çocuk olduğumuz için her şey daha saf, güzeldi. O zamanki büyükler ne söylerlerdi acaba... yine de giderek daha az umursanan ve geçiştirilen bir ay olduğunu düşünüyorum ramazan-ı şerifin. Dediğiniz gibi dünya gailesi bizi uhrevi şuurdan alıkoyuyor maalesef...

      Sil
  4. Çok beğenerek okuduğum bir kitaptı. Bu günler de de 12 yaşındaki oğluma verdim, o da okuyor.
    Tam bitti denilirken yaşlı adamın mücadelesi beni çok etkilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyarın düşünceleri, bunun ifafe ediliş tarzı... Umarım çocuğunuz da beğenir.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)