Büyük Ressamlar

 Bir süredir, genel kültür kıvamındaki resim bilgilerimi tazelemek ve ilerletmek için okuyorum.

Bunlar da instagramda paylaştıklarımdan.


1.
2.






1.
Ünlü rönesans ressamlarından El Greco Girit doğumlu Domenikos Theotokopulos'dur.
Peki bu ismi söyleyemeyip ona El Greco lakabını takan kimdir?

Lepanto (İnebahtı) Savaşından yaralı döndükten sonra  İtalya'ya  seyahatinde ressamla karşılaşan Cervantes:)

2.
"Could I use a smile, a smile of tree?"

Aradığım "soyut" ressam Klee imiş de haberim yokmuş. Onu şimdiye kadar neden es geçmişim acaba?

1924'teki bir konferansının metni bu. Zor. Ama birkaç cümlesi fazlasıyla yetti aradığım şey için.
Altıkırkbeş yayıncılığın sevimli sunuşunu es geçmeyelim. 1995't

e.
...
3.
Sanatın Öyküsü'nü, lisede boş saatlerde test çözmek için indiğim kütüphanede görüp okumuştum. (Uzun bir süre ekmeğini yedim bu kitabın:))

Sanat ve Yanılsama, daha soyut,  anlaşılması kısmen daha zor,  yazarın da belirttiği gibi.
Bu 400 sayfanın bazı yerlerini hızlıca geçtiğimi itiraf edeyim, ama kitabın neyden bahsettiğini biliyorum en azından:)
Resim yoluyla betimlemenin psikolojisi.
1956'da yazılmış, 1984'e kadar eklemeler yapılmış bu kitapta resmin ve görmenin psikolojisine dair temel sorulara verilen değişik cevapları bulabiliriz. Meraklısına.

.....
4.
Soldaki kitabı pek beğenmedim. Tübitak yayını bir çeviri. Çocuklara mı hitap ediyor yetişkinlere mi emin olamadım. Resme giriş niteliğinde gibi ama değil gibi de.

Matisse katalogu ise Fransızcam "je m'appelle Narda" ve "Comment ça va?" dan ileri gidemediği için resimlerine bakan okul öncesi çocuğu kıvamında oldu. 1961 basımı bir katalog. 










4 yorum:

  1. Merhabalar.
    Ressamlar ve onların çizdiği tablolar, her nedense edebiyattan sonraya kalıyor. Hepimizin evinde iyi kötü okuduğumuz kitapların yer aldığı küçük de olsa bir kitaplığımız var, ancak hepimizin evinde ressamlar tarafından çizilmiş duvarda asılı bir tablo yoktur. (Olanlar alınmasın, onlar müstesnadır.)
    Hepimiz ressamlar tarafından çizilen resim ya da tablolara bakarız ve her birimiz farklı şeyler görürüz. İşte resimler, kitaplara benzemezler. Resim okumak, kitap okumaya benzemez, acaba yanılıyor muyum?
    Çok güzel bir paylaşımdı. Emeğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resim ve heykel konusunda yanlış uygulanagelmis bir islami yasak belki bunda etkilidir. Resim sanatı genel olarak Avrupada gelişmiş. Resim "okumak" elbette farklı bir altyapı, ilgi duymak lazım.Benim bir evde hoşlanmadığım şey bomboş duvarlardır:) Selamlar Recep bey.

      Sil
  2. gombric - sanatın öyküsü okumuştum ben de güzel kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gombrich'i ünlendiren kitap. Ben de ç0k sevmiştim. Bi ara tekrar okuyacağım.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)