Kendimi Özel Hissediyorum :)/ Aşk Asi Bir Kuştur


Can arkadaşım, edebiyat sitemizin genel yayın yönetmeni, edebiyat ve sinema bilirkişimiz İKH sevdiğim nadir operalardan birinin güzel bir aryasını benim için, hem de çok güzel tercüme etti.




                                                       Bizet- Carmen

Quand je vous aimerai?
Ma foi, je ne sais pas,
Peut-être jamais, peut-être demain.
Mais pas aujourd’hui, c’est certain!
...
Seni ne zaman seveceğim?
Ah Tanrım, bilmiyorum.
Belki hiçbir zaman, belki de yarın
Ama bugün değil, buna eminim.


Aşk bir asi kuştur
Hiç kimsenin ehlileştiremediği,
Ve beyhudedir seslenmek
Eğer gelmeyi reddetmişse
Faydasız her şey, tehdit de dua da,
Biri güzel konuşur, öbürü sükût eder;
Tercih ettiğim öteki
Hiçbir şey söylemez; ama mutlu eder beni.



(Aşk bir asi kuştur,) Aşk…
(Hiç kimsenin ehlileştiremediği) Aşk…
(Ve beyhudedir seslenmek) Aşk…
(Eğer gelmeyi reddetmişse) Aşk…


Aşk bir çingenenin çocuğudur,
Hiç, hiç de bilmez kanun nedir;
Eğer beni sevmiyorsan, seviyorum seni;
Seviyorsam seni, koru kendini (koru kendini!)
Eğer beni sevmiyorsan,
Eğer beni sevmiyorsan, seviyorum seni (koru kendini!)
Ama seviyorsam seni,  seni seviyorsam
Kendini koru!

(Aşk bir çingenenin çocuğudur,)
(Hiç, hiç de bilmez kanun nedir;)
(Eğer beni sevmiyorsan, seviyorum seni.)
(Seviyorsam seni, koru kendini) (koru kendini!)



Yakalamayı umut ettiğin o kuş
Kanatlarını çırpar ve uçar gider
Aşk uzakta, onun için bekleyebilirsin
Daha fazla bekleme, işte orada
Etrafını sarmış, uçuyor hızla
Gelir, gider, tekrar döner…
Hızlıca tutacağını sanırsın, kaçıverir
Ona uçacağını sanırsın, seni tutuverir!


(Etrafını sarmış, uçuyor hızla) Love…
(Gelir, gider, tekrar döner…) Love…
(Hızlıca tutacağını sanırsın, kaçıverir) Love…
(Ona uçacağını sanırsın, seni tutuverir) Love…

(Tamamı için: http://www.kirkincikapi.com/habanera-lamour-est-un-oiseau-rebelle/      )





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)