GOG

Kitabın yazarı: Giovanni Papini (1881-1956)


Yayınevi: İş Bankası Y.

Basım yılı: 2oo6, 5. baskı

Çeviren: Fikret Adil



        Okuyalı 6 ay oldu ama iyi kitap er ya da geç anlatılmalıdır.

         Alaycı, küçümseyen üslubu, yarı deliliği (bence deliliğe vurduğu zekası) ve milyon dolarları ile Gog sıradışı bir kahraman olarak rahatlıkla tanımlanabilir. Kitabı oldukça beğendim. Özellikle de ilk bölümü.


      Bildiğimiz kişi, olay ve düşüncelere gerçekten tersten baktırıyor. Üstelik hikaye tadında bölümler halinde yazılmış. Alıntı yapayım dedim ama seçemedim ki, öyle çok altını çizdiğim yerler, öyle uzun. Ama en çok: Edebiyatın Şaheserleri, Ford’u Ziyaret, Gandi’yi Ziyaret, Ben Rubi’nin Fikirleri,Hiçbir Şey Benim Değil, Pedokrasi bölümlerini sevdim.
      Hem bir celladı mesleğine aşık bir usta gibi anlatmak ve sevdirmek kimin aklına gelirdi ? :)



      Bence mutlaka okunmalı. İşte buraya da arka kapak yazısı:


20. yüzyılın ilk yarısının en tartışmalı yazınsal kişiliklerinden biri olan Giovanni Papini (1881-1956), Gog´da yarattığı saf, cahil ama bir yandan da dünyada olup bitenin nedenini arayan Amerikalı milyarder tipi aracılığıyla olağandışı bir portreler galerisi çiziyor.


Elinin altında imparatorlara yaraşır bir servet bulunan bu yarı vahşi ´kahraman´, kitapta Bernard Shaw´dan Gahndi´ye, Freud´dan Einstein´a kadar pek çok ünlü kişiyle tanışıyor ve içgüdüsel zekâsını en akla gelmez istekleri yerine getirmek için kullanıyor.


"İnsanlar sağır kalpleri yüzünden yüzyıldan yüzyıla daha çok azap çekilen bir cehennemde hâlâ inleyip duruyorlar" diyen Papini, taklidi imkânsız üslubu ve hicviyle "düzyazının Dante´si" olarak adlandırılan bir yazar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)