Yaz Notları

20 Temmuz 2024

Tabelada Veli Usta Event and More yazmışlar.

Veli usta varsa event and more olmaz bi’kere deyip okkalı bir küfür salladım önünden geçerken.

En büyüğünden en uyduruğuna kadar bütün inşaat firmaları projelerine en ingilizcesinden yaldızlı ad koyuyorlar, kafeler türkingilizce isimsilerle açılıyor, mobilyacıların  mobilya takımlarının adları bile Paris, Venice, Vegas filandır. Bir de bu “event”lar çıktı.

Bizim milletimizin ne kadar kendini küçük gördüğünün, kişiliksizliğinin, özgüven eksikliğinin, naylonculuğunun simgesi bunlar.

Sadece bunu kanıtlıyor bu İngilizce adlar. Sadece bunu.


31 temmuz 2024

S. sokaktaki eski evimizin bahçesindeki devleşmiş inciri ilkel yöntemlerle budadık. Bahçeye girilemiyordu. Kaç yıldır görmemiştim, dev olmuş! Ocağına incir ağacı dikilmek deyimini tam olarak anladım onu görünce!

.

İnstagramın yaptığına öyle üzüldüm ki...

Sahil evlerindeyiz. Dünkü gibi yine esinti var, dalgaların sesi gittikçe artıyor, hışır hışır...Akşam karanlığı...

C.’nin mesajları beni mutlu etti. Öldürülen onca insanı düşünmenin verdiği ağırlığın içinde.

1 Ağustos

Esnaf kadınlar, yol üzerine attıkları taburede, Şelale’den aldıkları simitleri krem peynirlere batırıp ayran içiyorlar.

Trt 2’de Klaket’te ışık şefini, Aspor’sa transferleri konuşuyorlar.

Banyoda iki servis elemanı şohbeni takıyorlar.

Metroda kardeşim, geliyor.

Fırında patatesler kızarıyor.


************************

Diğer notlar: 

yaz notları 1

yaz notları 2

4 yorum:

  1. İşgal dille başlar...event'lar vb uzun süredir çok üzüyor beni.
    Yormayan neşeli notlar, uzun betimlemelerden daha sıcak.
    Fırındaki patateste aklım kaldı

    Sevdim yazını "yine" :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Once tek adlarla başladi, şimdi cümlelere evrildi. Plaza dili diye bir şeyden söz ediliyor uzun zamandir. Attila İlhwn'ın zamanında yaptığı/yazdığızı uyarıyı şimdi anlıyorum. Ben devlet olsam yabancı adını Türkçe'ye çeviren işletmeye vergi indrimi uygularım, değiştirmediği sürece. Başka türlü dilini korumak isteyecek bir millet yok çünkü ortalıkta. Hani biz de gidip niye ingilizce diye sormalıyız belki de.
      Fırın patates bir numaradır:)
      Selamlar sevgiler bizden:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)