yaz notları 4

 5 Ağustos

Yine Ankara’dayım.

Başkentray Yenişehir durağı. Genç kadın elinde telefonu yürüyen merdivene doğru yürüyor. Dizi izliyor.

Hem yürüyüp hem o diziyi bitirmek zorunda değilsin. 

14 Ağustos

Balkonlara, bahçelere sessizlik çökmüş durumda.

Evde izin gününü kullanan kart sesli bir erkek tekefonla konuşursa, belediyenin kepçesi çöp kenarındaki molozları temizlemeye gelirse ses var.

Ama yalan, arada çocukların sesleri duyuluyor içerlerden. Onların sesi olmasa ölmeye yüz tutmuş bir dünya içimi kazıyacak kanatıp. 

14 gecesi 15’ine bağlanırken...

Sapsarı bir yarım ay, Eskisehir  çevre yoluna girene dek, solumda, kara bir deliğin ağzından düştü düşecek gibi duruyordu.

..

Burdur. Kazak 1 ve 2 tünelleri. Kaya-tepeleri oyarak yapmışlar. Kayalar çıtırtılıydı.

...

Otobüsten sesler geliyordu. Bazen fil yavrusu çığlığını andırıyor, bazen metal kesme lazerinin  sesini, bazen körük sesini. Hepsi de tiz bir makine parçası sesiyle.

...

Komşunun cenazesi vardı biz çıkmadan. Kuran sesi mutfak balkonlarımıza doluyordu. Babamla aynı gün yahut bir gün önce, dedim içimden. 

...

Ne kadar uzun bir yol. Dayanamıyorum artık yedi saatten fazlasına.

Beldibi, Göynük...Kemer otogardan bir taksiye atlarız.

15 Ağustos

Kendimi Kaptan Cousteau sandım, su altında kalma denemeleri yaparken. Çeşit çeşit balıklar ayaklarımın dibinde...

17 Ağustos

Otelin küçük bahçesinde, kadife çiçeğine konmuş beyaz ama turuncu damlaları yüzünden turuncu gibi görünen bir kelebek gördüm. O kadar güzeldi ki. Dokunmak istedim ve bir baktım avucumda. Zarar görmesin diye hemen bıraktım. Hiç böyle bir kelebek görmemiştim gezdiğim onca yerde hep benzer türde kelebekler...

..

Otel rus vatandaşlarımızla dolu. Açıkçası hiçbirine ısınamıyorum.

8 yorum:

  1. Merhabalar.
    Blog böyle bir şey olmalı. Kısa kısa notlar şeklinde. Ben beğendim. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Rus vatandaşları ile dolu bir otele geldiğinize göre orası Akdeniz bölgesinde bir yer olsa gerek.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Gönlümüzü zihnimizi o kadar rastgele şeyle dolduruyor ki bu ülke ve düzen, artık kısa şeyleri daha çok benimseyebiliyoruz galiba. Tabii laf kalabalığı hiç çekilmez, orası ayrı:))) Uzun tasvirleri bile okuyamiyorum herhangi bir edebî eserde.
      Evet, evet Kemer'deydik. Küçük Rusya olmuş Antalya. Geçen senelerde Göynük de aynıydı, garsonlar bile eski sovyetlerdeki türki cumhuriyetlerden gelen gençler. Bazısı Türkkçe bile bilmiyor gibiydi hatta:) Seneye rotayı başka yerlere çevireceğim nasipse.

      Sil
    2. Merhabalar.
      Bence de rotanızı değiştirin. Tatil yeri bir tatil yeri olmaktan çıkmış ve artık her yönüyle eziyet veriyor ve keyif alınmıyorsa, daha bakir yerlere gitmek de fayda mülahaza ediyorum.
      Selam ve saygılar.

      Sil
    3. Kötü bir tatil değildi ama o kadar rus bünyeme iyi gelmedi, sanki ben rusyadaymışım gibi :)) Teşekkürler.

      Sil
  2. Su altında kalma denemeleri ne güzel yapmışsın, bir de balıklar😍 Suyu da balıkları da çok severim. Yürürken telefondan dizi izlersem kesin düşerim, biliyorum kendimi🙃 Kelebek ne kadar güzelmiş😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su korkusundan nerelere:) ya herkes düşüyor da biz düserken hepsini görmüyoruz:)))
      Ay o kelebeğin fotoğrafını çekebilseydim keşke. Harikaydı Peri'cim.

      Sil
  3. Yanında oturuyomuşum da N.Narda su içer misin diyecekmişim gibi oldu. 😋Hem diziyi izleyip hem yürüyenlerden hiç hazzetmediğim doğrudur. Kelebeğin rengi neydi merak ettim. Ruslardan ben de hazzetmiyorum aslında şu ara hazzettiğim millet yok sanırım. Eskişehir yolunu özlediğimi fark ettim.

    yaz sen , güzel oluyor seni okumak

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yan yana da oluruz bir gün umarım:)
      Kelebeğin fotografını çekseydim keşke, süt beyazı üzerine turuncu çilleri vardi. Teşekkürler Mai.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)