Yaz notları

 

31 mayıs 2024

Daha ilk sabah,

Çayı üstüme döktüm ve bu çok güzel bir tatil olacak dedim kendime.

Ve... Oldu.

Salkım söğütler başıma değdi, suyu takip ettim kilometrece, klarnetle :Gamzedeyim deva bulmam"ı çaldı bir adam uzun uzun köprünün altında. Fena da çalmadı hem.

Ulaş Kafe, gülümsemeyi unutmayınız yazmış küçük etiketlere. Ve sonuna kadar gittiğim yolda brugmansia  ceratocaula’yı öğrendim. Zehirliymiş ama özsuyu. Olsun, harikulade bir şey, akşam sefasının “Hulk” hali.

Olağandışı oldum. Kıyı Kafe'de her akşam canlı müziğe eşlik ettim. Otelin bahçesindeki tekir yavrusunu sevdim, söğütten hatıra dalı kopardım, kendime rağmen kendime Hitit güneşi aldım. Başka bir sürü güzel şey oldu. Küçük eksileri göz ardı ettim. Sadece ruhuma baktım. 



29 haziran 2024

 

Hacı Bayram’da, iki elini terliklere geçirmiş, önündeki teneke kutuyu ittirip tıngırdatarak ileri-geri giden beyaz saçlı, beyzbol şapkalı dilenci. İki küçük çocuk tenekesine para bıraktılar. Onlar gidince paraları tenekeden alıp saydı. Sonra cebine mi koydu göremedim, çünkü bunları yazıyordum.

***

Eskiden bu gibi yerlere ayrıcalık tanırdım. Şimdi ise buraya sadece su sesleri için uğruyorum.



30  haziran 2024

Güpegündüz, Kızılay’ın ortasında mafya konuşmasına tanık oldum.

Adamlar, düpedüz, dolar ve euro ile öğrenci satıyorlarmış! Devamını kendi güvenliğim açısından yazamıyorum.

4 Temmuz 2024

Geçip giden zamanları, uuuuu

Nerelerde bulsam....

Komşular, bu yaz akşamında balkonun lambasının altında çekirdek çitleyip sohbet ediyorlar...

Sanki ben bir dinazorum ve bin yıllardır yalnızım. Geçmişte bir yerde ben de kalabalıktım ve mutluydum. Geçmişte bir yerde...

Bu aralar neden mutsuz ve huzursuzum? Sadece sıcaklar yüzünden olamaz. Yaşlanmak, o değil mi?

5 temmuz 2024

Evrenin tüm karanlığı, bir tek mumun bile ışığını söndüremez.

Altı Nokta Körler Derneğinin  dış cephesinde yazıyordu.

15 yorum:

  1. 4 Temmuz yazısı hislerime tercüman oldu:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat böyle diyerek kabulleniyorum:)Selamlar.

      Sil
  2. Aa sevdim ben bu yaz notlarını... okuması ve üstünde düşünmesi kolay oluyor. En çok korkutan mafya konuşmaları, en çok bildiğim mutsuzluk ve huzursuzluğun aşırı sıcaklardan olduğu :)
    Devam Narda.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mafya olayını anlatmam lazım, çatlarım, ama ortalık yerde olmuyor işte :) Iraktan ögrrnci getirip üniversitelere "satıyorlarmış' . Onlardan para alıp universiteye yerlestirmek
      Bunun yasal dayanagı yabanci ogrenci kontenjanı olmalı ama adam " adamlarımın yarısi hapiste" diye devam.edince sen düşün gerisini...valla nw biçim ülke olmuşuz...
      Aşırı olan her şey kötüdür zaten:)

      Sil
    2. of of!.. tam Barış Pehlivan'lık olaylar.. inanılır gibi değil.. bataktayız tamamen :(

      Sil
  3. bu not olayı güzelmiş bak sevdim ben de notlar bazen zor hüzünlü bazen umutlu oluyor o anı kaydetmek için ve de çoğunluğu ancak kendin anımsayabilecek şekilde tamamdır tuttum bu not işini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlıca not alırken genelde tutumlu davranılır ama üzerinden zaman geçtikçe detayların unutulmaması lazım. Başıma geldi de:) İyi okumalar.

      Sil
  4. Ay bunlar çok hos hep olsun, çoğalsın:)

    Birgaripseyma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yazarken ben de tekrar animsıyorum, her sey o kadar çabuk gelip geçiyor ki yazınca yaşadığima ikna oluyorum:)

      Sil
  5. Bayıldım bu notlara :)) Mafya konuşması korkuttu. Gerçekten neler oluyor jayatta? Dedirtti. Öte yandan dinazor benzetmesini de çok sevdim. Kimbilir belki de nitelikli sesler arıyoruzdur artık çevremizde belki :) Umutlu bir son olmuş. Bu notlara devam edin lütfeeeen 😍🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O "mafya" dediğim olay çok tuhaftı, yani, dibimdeki taburelere çökmüş, repdezant kılıgında bir genç, mahalle abisi kalntor tipinde biraz daha yaslı bir adam. Uluorta konuşuyorlar cay ocağında.... fazla bakmadan dinliyorum tabii. Goz göze gelmek riskini alabilir miyim. Yine de genç olanin ara sira benim tarafa dondup baktığını fark ettim. Diğerinin pek umrunda değildi. Rektörlereçıkmalar, ıraktan afganistan parasıyla ögrenci( kac işidli kaç ajan kac katil bu yolla girdi acaba ülkeye!!!!) Getirmeleri, aldıklari komisyonlarla ne guzel yaşadıkları... ay anlatmiycaktım sozde:) Selamlar

      Sil
  6. Bu arada ne yazım hataları yapmışım, aceleden. Özür:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Detayları almak bir nebze olsun merakımı sindirdiler, teşekkürler :)) Ah ben de telefondan yazdığım için yazım hataları yapmışım. Birbirimizi hoş görelim olsun bitsin :)

      Sil
  7. Kızılay'da denk geldiğin konuşma korkuttu beni. 4 Temmuz notların bambaşka geldi😊 Kesinlikle yaşlanmak değil, ne olduğunu bilmiyorum, ben de geçtiğimiz aylarda iyi değildim ama sıcaklar etkiledi diye düşünüyorum(tabii yanında başka sebepler olabilir) Geçici bir durum, bazen psikolojimiz bize yabancı bir arkadaş gibi oluyor, böyle düşünüyorum😊
    Bu notlar çok güzel, hep yaz, keyifle okuyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de ürktüm o gün. Yani adam adamlarimin yarisi hapiste diyor, dağdan bayırdan gelen "öğrenciden" bahsediyor, rektörlerin mızmızlığından, şimdikiler( aracılar ve yöneticiler herhalde) paragöz olmuslar sıef para düşünüyorlar, eskisi gibi bir selam sabah bile yok diye suzlanmalari filan.... notlar samimi olunca okunuyor:))

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)