yaz notları...


Notların ilki


14 temmuz 2024

Abim hastanedeymiş.

Anasız büyüdüğünü anlatıyorlar, babasının ikinci evliliğini yapınca ona nasıl kapıları kapattığını. Sadece ona değil, kızına da. Kuzenlerimden bahsediyorum....

Hep anaların kıymetinden, anasızlığın korkunçluğundan bahsedilir.

Oysa babalar, çocuklarına, anneleri ölüp gittikten sonra merhametle yaklaşmadıkları için olur bu korkunçluk. Bunu neden es geçeriz? Daha doğrusu neden örteriz,  anasızlık ne zor, cümlesiyle?

Baba, babalık yapmadığı içindir bu, anasızlık yerine babasızlık denmeli sadece, babanın vicdansızlığı, merhamet yetersizliği konuşulmalı, düzeltilmeli...

15 temmuz 2024

Tv’de zıplarken Zülfü Livaneli’yi görüyorum, şunları duyacak kadar:

Dünya bir pencere imiş, herkes baktı geçti.

16 Temmuz 2024

Alin’le buluşmadan dönerken tramvayda, zırlayıp duran kız çocuğu. Tahammülsüz değilim çocuklara, bebeklere, ama bu başka. Bir adam ve yaşlı bir kadın yanında. Kadına yer veriyorlar, kız bağırıyor, hayır babanne oturmasın, diye. Kadın çaresiz ayağa kalkıyor. Kız susmak bilmiyor. Adam sonunda öyle bir bağırdı ki, yılan, sabahtan beri her dediğini yaptım yine de yaranamadım diye. Yaşlı kadın hep annesi yüzünden, fiştekliyor diyor. Ayrılar diye bitiriyor açıklamayı. Tramvay adamın bağırışına tepki veriyor bize zararı yok çocuğun diye ama iş öyle değil işte...Yazık. Çok yazık. Dört kişinin hayatı öfkeyle dolu, hele çocuğunki şimdiden.

9 yorum:

  1. Yaz notlarımı ben de henüz tamamlayamadım. Hızla akıp giden zamana yetişemiyorum. Yorum kö"Üşenmeyin, yazın bir şeyler..."
    demişsiniz ya. Yoksa yazınca çok şey yazmak gelir hep içimden.
    Birkaç gündür ben de hastane-ev arasında mekik dokudum. Yoksa gecikmiş bir buluşmada sürpriz gönderilerim olacaktı.
    Kuşlar uçuyor ama henüz taşıma görevini üstlenemediler...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam, cok geçmiş olsun öncelikle. Günlük yazmayinca yaşamamış gibi hissediyorum uzunca bir zamandır, sanırım çoğumuzda var bu durum. Ve benim notlarım maalesef çok karışık son zamanlarda. Kendime kızıyorum.
      Bir dahaki buluşmada inşallah sizi de görürüm. Selamlar.

      Sil
  2. Bunu da sabah okumuştum. Bu notların tadı damağımda kalıyor mmh :)

    YanıtlaSil
  3. Önceki yorumumu damdan düşer gibi olmuş olabilir. O yüzden okuyup tekrar yazayım dedim. Babasızlik hususu o kadar doğru ki. Ve insanları gözlemek çok güzel. Bazı şeylerin acı da olsa farkında olmak. Birilerinin fark etmesine belki vesile olabilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet de normal yorumdu, sıkıntı yok:) Okuyan gözlerine sağlık:)

      Sil
  4. Geçmiş olsun. Allah şifalar versin. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hülya hanım. Yalnız notlarım geriden geliyor. Abimi kaybettik maalesef temmuz sonunda...

      Sil
    2. Allah rahmet eylesin Başınız sağolsun. Hülya

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)