DUSTIN HOFFMAN'I SEVERİM

Gece gece aklıma geldi huysuz  ve karizma adam.

Şimdiki sektör için kısa boyuna, lolo burnuna rağmen benim için hep yakışıklı ve en başarılı aktörlerden olmuştur  Dustin Hoffman.

Yazı uzamasın diye kısa geçeceğim filmleri, siz merak ederseniz uzun uzadıya incelersiniz.


İlk izleyişim lisenin son yılındayken olmalı. Tootsie ya da Kramer Kramer'e Karşı'da. Ve elbette Rain Man. Filmin şarkısı yıllardır favorilerimdendir, Iko Iko 


Kendisini "metod oyuncusu" olarak niteler. Filmdeki partneri için de zor bir iş arkadaşıdır çoğu zaman bu sebeple. (Bkz. Kramer Kramer'e Karşı'da Meryl Streep'e kadeh fırlatması, yönetmenin yaka silkmesi vs.)




Bence bir filmin başarısı önce iyi bir senaryoya ve yönetmene bağlıdır, sonra da iyi oyunculara. Hoffman iyi oyuncu olduğunu aldığı Oscar amcayla ve diğer ödüllerle  de göstermiştir.

Hep sağlam yönetmen ve oyuncularla iş yapmıştır. (Tv serilerini bilmiyorum.)

Hoffman'ın bir avantajı da  yaşını göstermemesidir bana göre. 1937 doğumlu olmasına rağmen, mesela Tootsie'de yaşını hiç göstermez.

Hoffman'ın izlediğim, sevdiğim ve en bilinen filmlerini sıralayayım:

Elbette önce, iş bulamadığı için kadın kılığına girip bir soap operada rol alan bir aktörü canlandırdığı Tootsie. Aşık olduğu kadına erkek olduğunu söyleyebilecek midir? Buradaki sinema ve genelde sanat piyasasına yapılan eleştiriler de şahanedir. 



Kramer Kramer' Karşı'da bir boşanma davası ve çocuğun velayeti söz konusuydu. Uzun zaman olmuş izleyeli ama filmin etkisi hâlâ taze. En yakın zamanda tekrar izlemeli.

Başkan'ın Bütün Adamları, Amerikanların meşhur Watergate Skandalı'nı ortaya çıkarmasını konu alır. Robert Redford'la oynamıştır. Bunu da tekrar izlemelidir.

Wag The Dog'da ( Başkanın Adamları olarak çevrilmiş) Robert De Niro ile oynamıştır. Beyaz Saray için, bütün teknik imkanlar kullanılarak nasıl uydurma bir haber yapılarak manipülasyon yaratıldığına, medyanın gücüne dairdir, kısaca. (Tabii konunun, ABD başkanının yaklaşan seçimler öncesi bir seks skandalını örtbas ettirmesi olup filmin  de Monica Lewinsky skandalının ortaya çıkmasından 1 yıl önce vizyona girmiş olması  ayrıca ilginçtir.)

Yağmur Adam'da (Rain Man) yıllardır bakımevinde kalan otistik bir ağabeyi canlandırmıştır. Küçük kardeş Tom Cruise'dür.



Hook, Peter Pan'in Kaptan Kanca'sından başkası değildir ama bu filmdense aynı kategoriye sokabileceğim, 2007'deki Mr. Magorium’s Wonder Emporium'unu ( Sihirli Oyuncakçı) daha çok sevdim. Natalie Portman'la oynamıştır. Ayrıca bir sahnede Cat Stevens'dan Don't Be Shy şarkısı çalar ki daha ne olsun.

Bir de bizim kopyacıların Suskunlar olarak çektiği dizinin orijinali olan Sleepers'ı da anmadan geçmeyelim. O filmi gerile gerile izlemiştim. Korkunçtu. 1996 yapımı bu filmde Robert De Niro, Kevin Bacon, Brad Pitt, Minnie Driver gibi isimler rol almıştı.

Bir de bir uçak kazasında insanları kurtaran ama kendini gizleyen bir adamı canlandırdığı film vardı ki 1992 yapımı Hero (Zoraki Kahraman) imiş. Onu da tekrar izlemeli. Buradaki rol arkadaşları Geena Davis, Andy Garcia, Joan Cusack.

İleri yaşına rağmen gerek animasyon seslendirmeleri gerekse tv dizileri olsun iş başında Hoffman.

Hasılı kelam, Dustin Hoffman iyi bir abimizdir, izlenilir.  Özellikle sadece Örümcek Adam, Harry Potter, Recep İvedik vb. ile büyümüş genç arkadaşlarıma sinemanın bu yüzünü görmeleri açısından tavsiye ederim.

Au revoir canlar, good night icabında:p

20 yorum:

  1. İlgi çekici buldum.Güzel tanıtım olmuş kalemine sağlık.Kadını ilk gördüğümde ayşen grudaya benzettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hollywood'un eski günleri sinema adına daha iyiydi, eleştirmenler diyor ben değil sadece:)
      Ortadaki resmi diyorsun, Tootsie:) izlemelisiniz bence:)

      Sil
  2. Evet çok iyi oyuncu. Yağmur Adam' da çok başarılıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krsinlikle. Metod oyuncusu olarak gerçek bir otistikten farkı kalmamıştır.

      Sil
  3. Kramer Kramere'e karşı ve Yağmur Adam beğenerek izlediğim filmlerdendi. Hoffman da iyi oyunculuk sergilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wag The Dog, eski olmasına rağmen Tootsie de benim favorilerimden.

      Sil
  4. Yazdığın tüm filmografiye ve fazlasına hakimim ama instagramına yaptığım yorumun arkasındayım.herifin başta marathon man olmak üzere iki üç takdire değen performansı var ama sen onları izlemeden dahi beğeniyorsan yakındır tapınman:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severim demişim, sinema konusunda daha aşırı bir beyanda hiç bulunmadım cicim, kötü ve klişe olanlara da berbat derim:)) Sinema konusunda senin gibi çok ciddi olan birini tanımıştım. Kulakları çınlasın:) Meryl ablamız nasıl sence?

      Sil
  5. suskunları izlemedim ama orjinalini merak ettim şimdi ama korkarsam nolcak zaten kafam iyi değil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkudan çok gerilim, şiddet.
      Komedi izle beya:))
      Ama kafa takili kaldiysa hangi film cözer ki.

      Sil
  6. rain man harika bir filmdi..
    benim a takımım : tom hanks, robert de niro, al pacino, sandra bullock...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. De Niro, Pacino bizim de başımızın tacıdır:) Bullock'u da hep sempatik bulmuşumdur.

      Sil
  7. Dustin Hoffman benim de çok beğenerek izlediğim oyuncudur. Tabii ki ben karizmasından ziyade oyunculuğunun peşindeyim diyeyim yanlış anlamalara meydan vermeyeyim :)) Rain Man gerçekten harika bir fimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye yanlış anlayalım ki:))
      Yıllardır doğru dürüst film çıkmıyor holivud'dan. Ne varsa eskilerde var:)

      Sil
  8. Çok güzel olmuş , blog sitenizi çok kaliteli buldum...

    YanıtlaSil
  9. Yağmur Adam'ı sevmiştim. Güzel bir tanıtım olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Rain man'i tekrar izleyesim var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim de yeniden ve ilk kez izlemek istediğim filmler var ama bu aralar hiç canım çekmiyor Eylemcim...

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)