DON GÖMLEK HAYALETLERİ


Dilime dolanıp kalmış ama ne olduklarını hiç hatırlamadığım şeyleri düşündüm ürkerek. Yaşlılık işareti mi? Neydi bu neydi?
Olur olmaz yerde dilime dolanan. Bir komedi filminden mi, bir fıkradan mı? Kendi uydurduğum bir şey mi yoksa kardeşlerimle çocukken aramızda geçen bir şeyden mi kalma? Google'a bakayım önce dedim, belki kişisel bir şey değildir. Gerçekten de değilmiş: Sait Faik'in bir öyküsüymüş. Taaaa orta ikide  okumuştum o öyküyü. Hey hey...


***

Niçe’den: İnsanlığın iki temel sorunu var. Adaletsizlik ve anlamsızlık. Birine karşı hukuku bulduk, 

diğerine karşı sanatı. Fakat insanlar hukuka ulaşamadı, ve sanat da insanlara.

***

                                                                Stability- nonstability

İrem Derici çalarken: Yıllarca düğünlerde çiftler için açılış dansı-şarkısı olan "şükürler olsun seni bana verene"ye bak, şimdilerde ise “evlenmene bak” deyişine. KaderJ

***



8 yorum:

  1. Evet bu ismi bende duymuştum. Not alayım da okuyayım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Hangi kitabindaydi hatirlamiyorum ama tüm eserlerini alacagim yeniden. Evdeki Sait Faik kitaplarimi yegenlere kaptirinca:)

    YanıtlaSil
  3. oluyor bazen öyle, bir de google amcaya soruyorsun ki ohoo herkes biliyormuş meğerse:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu google var ya baş belası olacak yakında:)

      Sil
  4. sait faik hiç okumadım valla .. :) arkadaş iyi bir öykücüymüş galiba... :)
    dokuzdolambaç kitabını idefix te sipariş sepetine ekledim. öykülerle çok aram yok ama bu kitabın iyi olacağını tahmin ediyorum..
    bugün milliyet web sitesinde gezinirken idefix reklam penceresi içinde kitabınız bir kaç kez karşıma çıktı.
    selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok seversin Sait Faik'i. Kısmetse bu pazar Burgazada'daki evini görmeye gidecem:) Bende öyle bir yeri var arkadaşın:)

      Teşekkür ederim,kitabıma gösterdiğin ilgi için. Roman okurları niyeyse öyküye üvey evlat muamelesi yapıyor:( Üzülüyorum valla:) Hem Nagihan Şahin'in kendine özgü özel bir öykü dünyası varmış, dili de güzel kullanıyormuş, bence pişman olmazsın; öyle diyolla:)

      Reklam meselesine gelince sİtenin kendi tercihi de olabilir tabii ama genelde uyanık google -tarayıcı olarak chrome kullanıyorsan- nette önceki aradığın bir ürünü ve benzerini tekrar karşına çıkarıyor, idefix de onu şey etmiştir herhalde:)Bu gogool başa bela diye boşuna demedim Eren'e yukarıda:)

      Selamlar, sevgiler, ilk yorumları heyecanla bekliyorum efenim.

      Sil
    2. Evet Nagihan Şahin in iyi olduğunu ben de duydum. bakalım alıp okuyunca anlarız. :)
      Burgazada da çok güzeldir şimdi. iyi gezmeler...
      Sait Faik arkadaşın öykülerine de başlarım bir gün inşallah..

      Sil
    3. Allahim utandirma amen:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)