Neler Yazmışım Öyle



Âdetimdir, yeni bir blogsa geriye dönük birçok yazısına bakarım. Takip kararı vermemde etkilidir.

Uzun zamandır takip ettiğim blogların da eski yazılarına giderim zaman zaman, kendi yazılarıma da...
 

Yine öyle yaptım geçenlerde. 2012 -2013 filan, Allahım ne süslü cümleler, ne dolaylar, ne bağlaçlı, amalı, asla ve kat'alı ne kıvırtmalarla dolu paragraflar, yorumlar yazmışım:)

Tahammül edemedim kendime:)

Mümkün olsa o yorumların hepsini tek tek bulup silmek isterdim:)

Bundan sonra yorum ketumu olacam:)

Şu an bazı düşüncelerimi de  çok tutucu, bazılarını da naif ve hayattan habersiz buluyorum...




Şaka maka 8 yıl olmuş blog yazmaya başlayalı... İlk yıllar kıdemli bloglara bakar hayranlık duyardım 8, 9 hatta 11 yıllık bloglardı birkaç tanesi. Şimdilerde onlardan devam eden yok gibi, devam edenler de seyrek uğruyor bloglarına. Vladimir mesela. Neyse adamın işleri var, en azından face'de takip ediyorum onu:) Düzenli yazan var mı acaba o zaman rastladığım bloglardan? Takip ettiklerimi zaten biliyorum da...

6 yıl ve daha fazla zamandır yazan blogları şuracıkta taltif edesim geldi. 6 öylesine bir rakam tabii ama 5 yıl önemli bir eşik bence. Zaman zaman ufak aralar verilse de yazma eyleminden uzaklaşamayanları, özelde de blog yazanları kutlarım:)

Seviyom sizi :)





*
İnternette blog yazmakla ilgili görsel ararken abuk sabuk şeylere denk geldim. Blog nasıl yazılır, blogunuzdan nasıl para kazanırsınız falan filan. Temel teknik bilgiler dışında, şöyle yazarsanız okunur böyle yazarsanız okunmaz diyen şeyleri önemsemiyorum. Çünkü blog yazmak içinizden geldiği için yapılan bir şeydir. Samimi olduğu sürece ulaşması gereken yere ulaşır. Başka sebeplerle -mesela para kazanmak- blog yazılmaz. Yazdığınızda blog olmaz. Web sitesi filan olur. Bloglardan para kazansak güzel olurdu belki ama reklamları seçip denetleyemediğimiz için blogumuzun ruhunu da öldürüyor bence. Şahsen "yazı" okumak için girdiğim blogun o köşesinde bu köşesinde reklam görmekten hiç hoşlanmıyorum. Para kazanmak fikri ne kadar cazip olsa da...


16 yorum:

  1. Bende söyle yaz ki okunsun böyle yaz ki tiklansin fikrine inanmiyorum. Birilerinin tiklamasina değil yazdiklarimizi anlaması ustune dusunmesine ihtiyacı var bloglarin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir kişilik, olgunluk ve kültüre sahip insanların blogları da ona göre şekil alıyor, izleyici ve yorumları da ona göre şekilleniyor. Ben de şahsen bana bir şey katan, saksıyı çalıştırtan blogları seviyorum.

      Sil
  2. Sürekli gelişip değiştiğimiz için geçmiş yazılar tuhaf geliyor insana. Ama o zaman da öyle bakıyormuşuz dünyaya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendindeki değişimi yazılı na böyle tapu senedi gibi görmek valla ilginçmiş:) Güzel de aslında. Kişinin kendini bilme sürecinde önemli bir belge:)

      Sil
  3. Seni okurken okurken dedim ki ben bu kalemi tanıyorum:) Geçenlerde çıkarttım karanfiller ve domates suyu bu dedim:) Sen demeden hatırladım yani:)
    Blog ilk başta kendi tatminin için yazılıyorsa diğer şeyler çok sorun olmaz bence de.
    Bir zamandan sonra en aktif blogun bile yorum alma sayısı düşüyor, çan eğrisi:) Bunu ayrıca irdeleyeyim ben bi yazıda:)
    selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Daha nice yılları olsun bloğunun/muzun.
    Çok seviyorum samimi blogları okumayı. Başlar da bende çoğunlukla özlü sözler falan paylaşıyormuşum.
    Ve yazdıkça ve başka blogları okudukça kafamda ki blog netleşip öyle devam ettim yazıya. :)
    Selamlar iyi akşamlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişim ve gelişim iyidir:) Ben de bazilarinin süslü üsluplarina özenmişim demek ki.
      Benden de selamlar.

      Sil
  5. süper bir yazı Narda'cım, blog yazmak -her ne kadar buna istediğim zamanı ve özeni veremesem de- hayatımın önemli bir parçası, her seferinde "iyi ki açmışım blogumu, iyi ki yazmışım ve iyi ki değerli arkadaşlarımı tanımışım" diyorum, reklamlar konusundaki fikirlerine katılıyorum, yalnız eskiden de şimdi de yazdıklarını çok seviyorum, silme hiç bir şey:))) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Seninle de epey eski blogdaşız. Gerçekten çok iyi arkadaşlar edindim ben de bu alem sayesinde. Sırf bu bile yeter:)

      Sil
  6. Düşüncelerinize katılıyorum. Beğeniyle okudum ve blogunuzun izleyicisi oldum. Sizi de benim yazı ve şiirlerimi okuyup yorumlamaya, blogumu izlemeye davet ediyorum.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Davete icabet gerekirmiş Erhan bey.

      Sil
  7. Bu yazımla benzer içerikte bu mim. Bir devam yazısı olsun o halde:)

    YanıtlaSil
  8. Ben de süssüz, sade blogları seviyorum, reklam olmasa bile (ki o hiç çekilmiyor) çok karmaşık dizaynı olan bloglarda okumakta bile zorlanıyorum. Uzun zaman yazınca eski/yeni yazılarda farklılıklar oluyor ister istemez:) Nice nice yıllara, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Bazı bloglar gercekten neon tabelalari gibi.
    Hep beraber nice yillar okuyup yazalim. Bu toplum alim mi olacan diye diye göstere göstere okumayi yazmayi kücümsediginden bu hallerdeyiz zira.

    YanıtlaSil
  10. ben de buradayım ki , sayılır mıyım :D

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)