Güzeldi İzmir'de Olmak


 Buz gibi geçen ilk haftanın tersine tatilin ikinci haftası hava çok güzeldi. Aşağıdaki kareler de o güzel günlerden kalanlar... Nasıl iyi geldi... Ama çabuk bitti. Ne inanılmaz değil mi?


Eski Foça'da bir yerel şair çalışması:) " Kaktüs olsan yine sarılırım."

Valla dondurma kuyruğu vardı yine. Foça'nın meşhur dondurmacısı Nazmi usta. Bana göre çok da iyi değil:)


Şirince'yi göresi gelmiş beyefendinin. Ben de ilk kez göreceğim; tamam gideriz dedim. Yalnız biz sırtında çantası yabancı turist modunda geziyoruz, demiryollarıyla gidelim dedik:) Tamam o demedi, ben dedim:)



Tren garı ile İzban garı yan yana Selçuk'ta. Trenden inince karşınıza bu manzara çıkıyor.

      MERAK EDENLER İÇİN ŞİRİNCE'YE METRO VE TRENLE NASIL GİDİLİR?

 Önce Selçuk'a, oradan da dolmuş ya da taksiyle Şirince'ye gitmek gerekiyor.
 

Balçova'dan metroyla Hilal Durağı'na; oradan İzban'a aktarma, Tepeköy yönüne, Tepeköy'de yine aktarma. Burada üç seçenek var. A.Belediye otobüsüyle Selçuk'a gitmek. B. İzban'la Selçuk'a gitmek. C. Denizli trenini beklemek ve onunla gidip Selçuk'ta inmek.

A ve B seçenekleri bize uymadı çünkü kısıtlı sayıda seferleri var ve otobüs ya da İzban treninin saatine çok vardı. Biz de gara geçip Selçuk'ta duracak olan Denizli trenine bilet aldık. Maalesef tren çok kalabalıktı. Yirmi dakika da olsa bir daha böyle bir yolculuğu tercih etmem:) Demek ki sırt çantalı gezgin modu benden geçmiş artık:))

Selçuk'ta inince otogar oldukça yakın. Biraz yürüyünce karşınıza çıkıyor ve buradaki mavi dolmuşlar sizi 3.5 liraya Şirince'ye götürüyor. Yol yeni ama biraz virajlı. 15 dakika kadar sonra Şirince'desiniz.

Maliyet açısından demiryoluyla gitmek çok uygun, süre de fena değil. Sadece Şirince için gitmiştik Sabah 10 gibi çıktık ve akşam sekiz gibi evdeydik. Fakat dediğim gibi tren olayı hoşuma gitmedi.









Asıl güzel fotoğraflar bu makinede:)




Kafamdaki kazanlarda haşlanan onca şeyin arasında kuş sesleri ve dere şırıltısıyla dolu bir gün çok iyi geldi doğrusu. Hediyelik eşya vb. turistik hengameye uğramayarak köyün arkalarında dolaştık. Bana iyi gelen bu oldu... Aziz Yahya kilisesi değil de diğer kilisenin yanındaki koca çamın altında çay içerseniz siz de bir not karalayıverin.

6 yorum:

  1. Kafadaki kazanları nasıl yok edeceğiz yahu.:) Kuş sesleri ve dere şiriltisinin verdiği keyif ne kadar güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinin boş vakti varmış, bütün yazılarımı okumuş:) Teşekkürler:)

      Sorma, aylardır, ne ayları, belki yıllardır hasretim tabiatta huzur bulmaya. Kısa bir önzileme oldu. Bu yaz inşallah daha uzunu olacak.

      Sil
    2. bi önceki yazı diye diye gittim gittim.. ana ne çok yazı birikmiş okumadığım.
      ya ben artık ikinci üniversitemi okuyorum. bu defa çalışkan olmaya karar verdim. ders çalışmaktan boş zamanım kalmıyor. :))
      doğa, doğallık şifadır, mutluluktur.

      Sil
  2. A çok iyi. Hadi kolay gelsin yine yeniden öğrenci. Hangi bolum acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyoloji 2. sınıf. Anadolu University aöf Sociology :)

      Sil
    2. İstedigim ama yeniden ogrenci olmaktan nefret ettigim icin hayalde kalan bölüm:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)