BAZEN HAYAT

Avram methetmişti, sonra -giderek takıntım olmaya başladığını hissettiğim- Sait Faik Hikaye Armağanını almış olması hasebiyle edindim kendilerinden bir adet. (2013 Sait Faik Hikaye Armağanı)

Kalbim çarpa çarpa açtım okudum. 


Birkaç hikaye dışında hikaye adına bir şey göremedim ben. (Tamam, dil iyi, gözlem var, üslup var, da öyküler nerede? )

Anlatı deseydiler keşke.

Dedim ki, göz göre göre, armağan, hikaye…?

Dedim ki önceki kitabı hatrınadır. Sordum, Avram öncekini çok beğenmişmiş zaten. Onun beğenisine güvenirim de. Bu hanım kızımız ayrıca Notos'un kurulduğu yıllardan beri orada vazifeli imiş. (Ben de dergilerde çalışmak istiyorum ama böyle eleştiriler yazmaya devam edersem hiçbirinin kapısından giremeyeceğimdir. )

Vaktim yok, anlatmak da istiyorum. Bir "hikayeyi" yazıversem mi şuracığa?(Bir paragraf da) Amaan, boşver. Canım sıkkın zaten, çok merak eden benim gibi alsın okusunJ (8 TL)

Kitabın adı: Bazen Hayat

Yazarı: Sine Ergün
Yayınevi: Can
Basım yılı: 2012

*Möhim not:  hikaye yazarken şapkalı a'yı hangi tuşlarla kombinlemiştim unuttum, ama o a, şapkalı a'dır baylar bayanlar.


5 yorum:

  1. Babababa "Avram methetmişti..." yani diyor ki, Avram'ın methedeceği şeyden hayır yok ey ahali dikkat edin. Ben son kitabı için mi dedim hı, son kitabı için mi? Almadan soraydın sakın ha, ilk öykü kitabını al ikincisini değil derdi Avram. Sordun mu hayır, eee o zaman? Tekzip ediyorum, ben ilk öykü kitabı üstüne yorum yapmıştım, ikinci kitabı için değil. Böyle biline!:P

    YanıtlaSil
  2. Tamam bea, öyle bir fluluk olmuş cümlede, sen kitabı değil ismi önermiştin. Oldu mu?
    :)

    YanıtlaSil
  3. hımmm, iki kitabını da okudum, sevdim ve blogda yazdım.
    çok iyi bir öykücü elbette.
    bunun nedeni de, kısa gündelik anları yazması.
    bir prizma gibi yansıtıyor.
    ama kendine özgü diliyle.
    sait faik, demir özlü, mauppasanat havası işte.
    :)
    yeni türk edebiyatında favorim ya.
    ki hemen herkesi okuyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi, bu kitabına öykü demeleri yanlış olmuş bence. Kitabın adı zaten içeriği ele vermiş, ama seçtikleri anlar,yaşantılar skalanın ucundaki şeyler değil mi?... Tomris Uyar'ın bir lafı var; yazarın hapse girmiş olması onun iyi bir yazar olduğunun kanıtı sanki bu ülkede,der. Gerisini sen tamamlarsın bence :)
      Bahaettin Özkişi okusana, kısa ve gündeliği bir daha değerlendirirsin :) ,
      Bu arada Dans le maison'u izledim, fena değildi :)

      Sil
    2. Bu arada mopasan ne alaka :)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)