Hain Ararsan Akraba Yeter

Maalesef bir Türkiye gerçeği bu. (Belki her yerde böyle?????)

Bugüne değin bu konuya girmediysem akrabalardan ve insanlardan bilerek- bilmeyerek uzak duruşumdur.

Ayrıca validem sultan da bu tip konularda pek ketumdur, dedikoduyu sevmez, yapmaz, laf taşımaz. Çocukken de dahil bize ve eşine hiçbir sey sızdırmadı.O böyle bir hatun olduğu için bazı şeyleri daha bu yaşımda öğrenip şaştım.( Belli bir yaştan sonra insan dolar mı yahut zaman aşımı mı geçerlidir bilmiyorum ama artık annem de bazı şeyleri anlatıyor. Demek ki susup içine atmanın eninde sonunda miadı doluyor. 80 yaş mesela)

Dedim ya aile önemli kişiyi tanımada. Biz dedikodu ve art niyet bilmediğimiz için herkesi uzun bir süre kendimiz gibi sandık.
Tökezleyip düşmeni içten içe bekleyen, hemen lafını -sözünü -imasını- sui zannını hazırlayan ama kıymet verilmeyecek insancıklar.
Dışarıya dini bütün, namuslu, dürüst pozlar satan ama içerde her tür naneyi (gerek kendileri gerek sulblerinden çıkmışları) yiyen insanlar işte.

Bugün sohbet ettiğim yeni bir arkadaş da benzer şeyler anlattı üstelik... 

İki yüzlü olmasın insanlar yeter, olduğu gibi görünme cesaretini bulsalar....  

Anymore , never mind.

14 yorum:

  1. Vallahi sırf bu nedenle bazen ailede sağdan say 11 soldan say 11 kişi oluşumuza seviniyorum.. İnsanın canını en çok yakınları acıtıyor derler, doğru demek ki.. Atsan atışmaz satsan satılmaz, sabır dilerim

    YanıtlaSil
  2. Maalesef bunu tecrübe edenlerdenim.. ne kadar uzak, o kadar iyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de. Kimsenin ağzı torba değil madem ne duyalım ne üzülelim:)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Kimin başına bir iş gelmişse, işin içinde mutlaka akraba vardır. Ben de akrabazedelerden biriyim. Ancak bunu öğrenmek bana çok pahalıya mal oldu.

    İster akraba, ister akraba dışından olsun, ikiyüzlü insanlar çok tehlikelidir; bu nedenle ikiyüzlü insanları iyi tespit edip, onlardan uzaklaşmak gerekir.
    Faydalı bir paylaşımdı. Kaleminize ve gönlünüze sağlıklar olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamanin bedeli bazen büyük oluyor dediğiniz gibi. Selamlar Recep bey.

      Sil
  4. mesafe koymayı kendimi çok tüketmeden yapsaydım diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler de zamanla oluyor değil mi? Ben zaten uzaktım, iyi ki de öyle olmuşum:)

      Sil
  5. Bugüne kadar çok şükür Anne, Baba ve Abi dışında kimseye ihtiyaç duymadım. Zor zamanımda yanımda olmayanların hiç bir zamanda eksikliğini hissedeceğimi sanmıyorum :) Kötülüklerini istemem tabi ki ama uzak olmak belki de daha iyi :)

    YanıtlaSil
  6. Benimde güzel anılarım yok kendileri ile, hatta bloğumda dönem dönem anılarda yer veriyorum onlara....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ülkecek ortak bir derdimizmiş...Bu arada Lüleburgaz'da 2 sene yaşadım. Selamlar.

      Sil
    2. Ne güzel beğendiniz mi memeleketimizi desem?

      Sil
    3. Güzel bir yerdi Burgaz:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)