İçimden Geçenler #1


İbibik sesini bir kere canlı duydum. Adıyaman Tut'taydım. O zaman

bariz olarak  i- bi-bik şeklinde duymuştum. Kısa bir süreydi. Onca zamandır unutmuyorum.
Tabiatın bir şekilde bir parçası olduğumuzu hatırlıyoruz bu seslere kulak verdiğimizde. Şehirli insanlar olarak kırık ya da eksik parçalarımızı tamir ettiğinde anlıyoruz sanırım. Doğadayken daha sakin, daha bilge, daha mütevekkil ve metin olunuyor.

İbibik (Hüt hüt) kur ötüşü - Hoopoe - Upupa - epops sounds - YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=XY9ceVllE1M

(Seçtiğim videoyu sayfada göremiyorsanız mobil moddan çıkarak görebilirsiniz.)



Ilk yayın: 21 Eylül 2021

Kesinlikle doğayla iç içe bir yaşam istediğimi biliyorum artık. 
Herkes amin desin bakiim:)


6 yorum:

  1. Ben de ilk defa Tel aviv'de görmüştüm bu kuşu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. Ben bu videoda daha bir sevdim bu kuşu. Keşke bahçem olsa ve bu kuş hergün ötse bahçemde:)

      Sil
  2. İlk defa gördüm ve aynen tarif ettiğin gibi ses çıkarıyor :)) muhteşemler ya... Doğayı ve doğanın canlarını izlemekle insan kendini bu dünyada en önemli -ki öyle- mertebeye ulaşmış hissediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar bu kadar çok olmasaydı ve tahrip etmeselerdi tabiatı diye düşünüyorum. Olan oluyor yine de...

      Sil
  3. hüthüt kuşu yanılmıyorsan İsrail'in simgesel kuşuymuş ve anne baba sevgisini temsil ediyormuş, diğer adının ibibik olduğunu bilmiyordum, eline sağlık Narda'cım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle bir şey hatırlıyorum. Güzelim kuşun onlarla ne işi var halbuki:(
      Çavuşkuşu diyen se varmış. Sevgiler kuzum:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)