2020 Nasıl Geçti?

 

2020 Nasıl Geçti?

Öyle bunaldık ki bu yıl, zamana küfreder olduk. 
Yazılan şey çöreklenip kalmazmış bünyede. Lanet olsun 2020 sana demeyi bırakıp dökülelim biraz, daha iyi gelecek...

Emrediyorum, bütün yaralar kabuk bağlasın, hadi!

Zamanla derdim var. Çoğumuzun var aslında. Belki farkında değilsiniz ama öyle...

Belli bir yaştan sonra hesap kitap yapmamalı insan,

geriye dönüp dönüp. (Manyak mısın ne var arkana bakıp duruyorsun? Yol varken yürü salak!) Çok istiyorsan son bir kez yap, onu da yapmak istediklerim listesini tutabilmek için. Allahım nasip et bunları da yapayım, işte...

Bu ülke Cronos. Yedi bizi, yeni gelenleri de yiyor. Yapabilecekken onun yüzünden yapamadığımız ne çok şey var. O yasak, bu ayıp, bu (sözde) günah... O pahalı, bu komik, şu saçma, şu kekoluk...

Uçurtma uçur, dürbünle aya bak, trombolinden atla, gitmediğin bir şehir seç haritadan rast gele, kurtulmak istediğin bir huyunun üzerine git (bırak evi b.k götürsün mesela), t-ra-des-kan-ti-ya demeyi ezberle, telgraf çiçeği yani deyip hava at mesela, şuradan bir kilo allium cepa ver de üstüne. Her boku bildiğini sanan dallamalara hırbo sen anca kolunun yerini bilirsin de, ne biliyim küfret gitsin. ( Bu sene iki yıllık küfretme haddimi doldurdum, bana artık yasak olsun) Güzel düşüneyim, güzel olsun kalan  her şey.

O değil de piyano kursuna yazılacaktım, pandemi şerefsizi engel oldu. Çocukluğumun hayaliydi lan:(
Belli bir seviyeye kadar öğrenebiliyormuş benim gibi kazıklar bile. Ne umutlandıydım be:(

Öğrendiğim, artık öğrendiğim ve kısmen uygulamaya başladığım şu şey de 2020'nin hediyesidir: Erteleme! Fırsat bulduysan kaçırma! An o andır.
(Boru değil, 20 yılın kötü alışkanlığını kırmaya çalışıyorum, ama yine de hayat çok kısa, çabuk değişmek gerek.)

Bu noktada inandığım Tanrıya duamı gönderiyorum. Sonunda düşmanım değil yani, aramızda bir iki duanın lafı mı olur Allahım? 
Amin.

Aaa, sene bitmiş bile!

Daha iyisi Tanrım, daha iyisi!
Amin.
From pinterest...


20 yorum:

  1. Küfretme haddi var mıydı ki?! :))
    Kaçırmadan hemen şu "Daha iyisi Tanrım" duasına AMİİİİNNNNNN diyeyim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana var, yalan söyledim çünkü, iki değil belki on yıllik küfretmişimdir:)

      Toplu amin seansı düzenleyesim var. Aminnn:)

      Sil
    2. Rahip günah çıkarır ya.. dert etme. :) helal diyorum.

      Sil
    3. Ben hayatımda küfür etmemişim, bu sene ben de başladım :))) Kota mota yok!

      Sil
  2. o kadar haklısın ki.. bu yıl için öyle planlarımız vardı, o planlar öyle sulara düştü ki.. fakat yine de şükür diyorum, neyse ki sağlığımız yerinde, 2020 hiç bir sevdiğimizi almadı bizden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolunda gitmeyen onca şeye rağmen iyi olanlar için şükretmemek de olmaz tabii. Zira bazı şeyler öyle tesadüfi ki, kontrolümüzden öyle uzak ki...

      Sil
  3. Babamın bir sözü vardır, aklıma o geldi; "Küfür ruhun yelpazesidir." der :)))

    YanıtlaSil
  4. hadi yeni yıl -ertelemesin de:))- bu sene bize şahane şeyler getirsin:)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    2020 yılını en zor geçirenlerden biri de benim. Eşim 21 Ocak 2020 tarihinde sağ ayak bileğini kırdı. Alçı, ameliyat derken, ameliyat esnasında kesi bölgesine mikrop bulaşıyor ve enfeksiyon yaşıyoruz. Tekrar hastaneye yatıp antibiyotik tedavisi geçirdik. İki ay sonra yavaş yavaş üzerine basabildik. derken 4 Temmuz 2020 tarihinde aynı kırılan ayağı yüz derece fokur fokur kaynayan suyla yaktık. 2. Derece yüzeysel yanık tedavisi gördük. Şu anda ayağı iyileşti. İnşAllah bundan böyle başka bir kaza ve hastalık yaşamayız.

    Diğer türlü tüm ülke olarak aynı sıkıntıları yaşadığımız ortak bir pandemi dönemimiz var. Ne sıkıntılar çektiğimizi kendimiz biliriz. Emrine çok şükür kurallara riayet ettiğimiz ve çok hassas davrandığımız için bu virüse yakalanmadık. Ancak şu son zamanlar çevremiz, akrabamız hep virüse yakalandılar. Hatta 24 Kasım 2020 tarihinde 66 yaşındaki emekli öğretmen yeğenimi Covid-19'dan kaybettik.

    Daha fazla uzatmayayım. 2020 çok kötü geçti. 2021 yılında inşAllah böyle acı ve sıkıntılar yaşamayız. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Sağlık gibisi yok. Hastalıkla hastanelerle uğraşmak çok yıpratıcı.

      Sil
  6. Ahhh keske, bir parmak siklatmayla ya da sizin gibi emrediyorum diyip de bütün yaraların kabuklarını baglatabilseydik. 2020 geçti ama ezdi geçti beni de. Dünyada global olarak herkesin dertleri ortak oldu ama, bir de ailevi meseleler olunca. Neyse ki diğer hersey gibi bunlar da geçti gitti. Hersey gonlunuzce olsun yeni yılda.

    YanıtlaSil
  7. Cronos pandemisi herkesi yedi bitirdi..:) Neyse iyi düşünelim,yeni yılınız şimdiden kutlu olsun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi düşünmek sağlık açısından da önemli.
      Sizin de kutlu olsun.

      Sil
  8. Mutlu bir yil olsun litfen, ertelediklerimizi gerceklestirmek dilegiyle, sevgiler:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)