EBA ZULMÜ, ZOOM YA DA ZOM , EK DERS ÜCRETLERİ, TEMASLI ALGORİTMASI VESAİRE..



Evde bir öğretmen olunca Eba çilesini her yönden görmüş oldum.

Annem telefonda diyor ki "Onca öğrenciye Eba ne yapsın, nasıl altından kalksın, uzaktan eğitimle iş olur mu?"

Anne diyorum,

bu iş paraya bakar. Yani basarsın parayı MEB'in bütçesine, alır en güzel en büyük sunucuları bak bakalım Eba çöküyor mu? 

Ben anlamam o kadarını dedi.

Ben bu kadarını anlıyorum:)

Neyse, hem öğrenciler - üniversitelisi de dahil- hem veliler hem öğretmenler bu durumdan memnun değiller. 

Öğretmenin maaşı bize yük diyen bir MEB bakanı varken, ek dersleri ödenecek mi ödenmeyecek mi diye tartışıladururken... Şimdi de Eba'yı bırakın zoom moom bulun bir şeyler bakın başınızın çaresine demişler.

Bir de şu; Ankara'nın merkezinde, 2020'de hem de,  55 kişilik sınıflar varken ortaokullarda, sıkar biraz 10 kişilik sınıflar açmak...Siz onüçüncü havalimanını da açın kardeşim, helaldir size.

Yeğenim lise son sınıfta. 17 kişilik bir sınıfta hafta sonları mecburi kurs görüyor.

Dün bir arkadaşında covid pozitif çıkmış.

Bugün de, meslek liselerinde uygulamalı dersleri başlayacaktı. Akşamdan ne yapacağını bilemiyordu. 

Evde mi duracak, derse katılacak mı? Test yaptırması gerekiyor mu?

Temaslı mı sayılıyor, yakın temaslı mı?

İnterneti açtım, Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Merkezinden bilgiye ulaşmaya çalışıyorum.

Nerede o tek tıkla temiz, en güncel bilgi?

Bir hastanenin sayfasında bir algoritma, diğerinde başka bir şey...

Maske takılı ve sosyal mesafeye uyulmuşsa sınıfta, covidli öğrencinin yakın temaslısı sayılmıyormuş geri kalanlar. Böylece derslere devam edebilirlermiş.

Neyse, okul yönetimi akşam mesaj gönderip bunları 1 hafta izinli ilan etmiş. Kendilerini izleyecekler, şikayetleri olursa test yaptıracaklar.

Ben bir endüstri mühendisi olarak ( bir sınıf arkadaşım fakülte hastanesinde staj yapmıştı,onunla bazen çalışmıştım da) en başından söyledim, hala da söylüyorum bu pandemi kesinlikle iyi yönetilmedi, yönetilmiyor da.

Düzene alışık olmayan, ancak cezalarla kendine çeki düzen veren bir toplum olduğumuz gerçeği, ekonomik krizin içinde pandemiye yakalanmış olmamız... hiçbiri bahane değil. İyi yönetim bunlarla beraber iyi yönetim demektir zaten.

İnsan sorunu çözmek isterse çözer. 

30 küsur yıldır kimse bu ülkenin problemlerini çözmek istememiş. 

Hadi bir fıkrayla kapatalım mevzuyu.




8 yorum:

  1. Ne desek boş!
    Fıkra iyiymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de söyleyip- söylenip duruyoruz işte.

      :)

      Sil
  2. İki haftadır dyk kursunu yüz yüze veriyoruz. Okulların açılması da sıkıntı açılmaması da sıkıntı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Hijyen ve mesafe kurallarını uygulayamyacak çok okul var. Mesela burada suyu "kartla" alıyor okul ve karttaki limit bitince su pat diye kesiliyor. Artik saatlerce ya da ertesi günlere kadar susuz okul!

      Haftaya da başliyor bakalım bazı sınıflar, başkan babamız açıkladı dün akşam.

      Sil
  3. haftaya başlıyor, ben miniği yollamayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok aile göndermiyormuş, az önce diğer yeğenime sordum, 10 kişiyiz, diğerlerini virüs yüzünden aileleri göndermiyor dedi:)

      Sil
  4. ah bu uzaktan eğitim çile gibii ama okulda tehlikeli

    YanıtlaSil
  5. Maalrsef. Almanya ve Fransa okulları yine kapattı. Şu an en sağlıklı çözüm uzaktan eğitim.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)