Ne Okudum (3): PERA PALAS, ABİDİN DİNO


Abidin Dino'yu sadece ressam olarak bilirdim ama bu güzel öyküsünü okuyunca iyi yazarlığını da görmüş oldum  ne yalan söyleyeyim. Resimlerini de daha detaylı inceledim.


Dino, uzun yıllar Fransa'da yaşıyor, Türkiye'de yaşama imkanı kalmayınca gidenlerden. Bu polisiye- fantastik öyküyü de Fransızca yazmış. 

Pera Palas nasıl bir cinayete kurban gider, bir otel nasıl ölür?
Hem Agatha Cristie var hem onun yarattığı kahraman Hercules Poirot, hem Virginia Woolf ve Orlando, hem Pessoa hem Proust, hem 2. Abdülhamit hem İstanbul köpekleri...

Tatlı tatlı anlatıyor anlatıcımız.

Tam da böyle bir metin ararken okumuştum, iyi oldu. Öneririm.




6 yorum:

  1. Ben de öykü yazdığını duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıları, resim ve bazı ressamlar hakkında kitapları var, sanırım başka öyküleri de vardır.

      Sil
  2. sepete ekledim :) enis

    YanıtlaSil
  3. Bende ressam olarak biliyordum. Konu çok güzelmiş (Pera Palas'ı çok severim), not aldım bakacağım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)