BAŞKALARININ BURADALARI


Bu kitabı niye sevdim:

1. Mutfakta yere düşmüş kek parçasına dadanan karınca silsilesi için
2. Evin içinde vitrinin üstüne kadar dolanan sarmaşık için
3. Kazağının kol uçları bileğinden sarkmış okullu kız çocukları için
4. Hayatımın neresinde gördüğümü hatırlayamasam da Nadime için
5. Anneleri içeride çay içip dedikodu yaparken arka odada oynayıp dövüşen çocuklar için
6. Voltajı düşük semtler için
7. Körü körüne inananları(?) anlattığı için

Yazarın ilk iki hikâye kitabının yeniden basımı imiş Başkalarının Buradaları. Kansızlık (Dergah Yay. 2000) ve Taş Kayık ( Birun Yay. 2003).

Ben Taş Kayık'taki öyküleri daha sevdim, iyi buldum.

İlk öykülerde Dergah etkisi seziliyor.

Selçuk Orhan adını fi tarihinde bir Tv programında 40 Hadis* adlı romanından bahsedildiğinde duymuştum. Sonra galiba bir de Afili Filintalar'da. Ama alıp okumak ancak bugünlerde mümkün oldu.  40 Hadis'i alacakken öykülerinde karar kıldım. Arka kapak yazısını buraya alalım:



Elimdeki kitap Edebi Şeyler Yayınevinden, 1. baskı, 2017. ve 355 sayfa.


*2010'da Kırmızı Kedi'den çıkmış. O sıra duymuşum demek ki...Vay anasını sayın seyirciler.







6 yorum:

  1. Neden sevdim kısmı çok hoşuma gitti..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım ki alıntı yapsam çok olacak böyle bir şekilde anlatayım dedim.

      ilk kitap da iyi ama ikincideki öyküler daha iyi. bir dönemin gerçekten iyi bir anlatımı, ki o benim yaşadığım ilk gençlik- üniversite dönemime takabül ediyor, tabii benim gibi orta sınıftan gelme, kendini muhafazakar çevreye ait hisseden ve aslında birçok konuda ne çok yanılmış olduğunu sonradan görebilen biri için önemli. Ayrıca Orhan ifşa etmekten kaçınmamış birçok şeyi. o yıllarda buna cesaret eden yok gibiydi.

      Sil
    2. oo, bayağı iddialı o zaman, yazıyoruz listeye..:))

      Sil
    3. Yani ifşa demesek bile anlatma, gösterme. Bilmiyorum, yazar şahsi hayatında muhafazakar bir çevreden çıkmış ve kopmuş, kendi seyri o yönde, bu açıdan da ilginç geliyor olabilir bana. Öykülerin tekniği, Türkçesi zaten iyi. Son romanı Doğan'dan mı ne çıkmış, bir ara okurum belki:)

      Sil
  2. Okunacaklara alalım. İlgimi çekti. Merciii :)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)