GEZMEYE DEVAM

Kılavuz önceden bunları bellettiği ve günübirlik gideceğimiz için başka bir araştırma ve planlama yapmadım. Zaten vaktimiz de ancak yetti. Hatta sevgili beyefendinin yüzünden az kalsın otobüsü kaçırıyorduk ve dolmuştan inip bir yerde taksiye binmek zorunda kaldık. Taksicinin o telaşımızda para üstünü eksik vermesiyle de (bilinçli bir iş gibi geldi bu bize ya neyse) 5 lira yerine 27 lira ödemiş olduk.

Ücretleri de yazıyorum; böyle her şeyi detaylı ve fiyatlarıyla yazan blogları seviyorum; belli bir bütçe ve zaman kısıtlamasıyla gidilecek yerler için çok iyi ön bilgilendirme oluyor çünkü.

Terminalde Saraçlar Caddesine yakın giden otobüsü öğrendik 3-A idi sanırım. 1- A da vardı ama o hemen kalkmadığı için beklemedik. Oysa en kısa mesafede götüren oymuş. Dönüşte bize 1-A'ya binin diye boşuna dememişler:) Demek ki neymiş, o yerin yerlisini dinleyecekmişsin ya da detaylı sorular soracakmışsın:)

Yarım saatten fazla bir sürede merkeze vardık. İndiğimiz yerden biraz aşağıya yürüyüp karşıya geçince Selimiye karşımıza çıktı.

Günün sürprizi ise Eski Camii oldu.

Sevgili kılavuz dedi ki; "Burası, Ara Güler'in meşhur olduğu fotoğrafı çektiği camii. Altmışlardaydı sanırım. Hani yazılı bir camii duvarının önünde kara çarşaflı kadınlar vardı, bilirsin, işte o fotoğraf."

Fotoğrafı biliyordum. Ee, kültürlü hatunum ne de olsa:)

Kılavuzum ise o duvar yazısı dediği şeyin Allah lafzı olduğunu bilmiyormuş gibi davrandı; kınadım kendisini:)

Çok hoş bir sürpriz oldu bu. Cami ve çevresi çok kalabalıktı, içeri girmedik. Zaten abdest mevzusu da çözülmemişti:) Kılavuzumuz saygı duyduğu Ara Güler adına benim de orada fotoğraflarımı çekti, lakin benim gözüm demir parmaklıklı avlu pencerelerinden birinde fotoğraf çekinmekti. Onun isteğine karşı benimki. Anlaştık ve aşağıdaki sonuçlar ortaya çıktı. Güzel de oldu bence.

Selimiyeye geçmeden önce hemen yakındaki bedestenin çevresindeki çarşıda meşhur tava ciğerini tattım.

Belki beğenmem diye önce yoldaşım sipariş etti ve kendisinkinden tatmamı istedi. Tattım ve yerim dedim. Zaten çok acıkmıştım, ne olsa yerdim herhalde:)

Kırkpınar Lokantasında yedik. Çevre ciğerciyle doluydu ve özellikle iki yerde kuyruk vardı. Hatta  o kuyruklardan birinde beklemekten sıkılan ve tanıdıklarını gören bir grup yan masamıza geçti. O yerlerinki daha lezzetli diye duyumlar aldıysak da beklemeye hiç niyetimiz yoktu doğrusu.

17 liraya büyükçe bir porsiyon geldi ve doğrusu bizi akşama kadar tok tuttu. Akşam yemeği için ayırdığımız bütçe cebimize kaldı.  Bu arada garsona ciğerin ne ciğeri olduğunu sordum. Dana imiş. Yanında servis edilen acı biber sosunu hiç beğenmedim. Olmamıştı. Soğanlara hiç dokunmadık, malum insan içine çıkıyoruz:)  Ciğerin yanında kızartılmış yeşil biber ile kızartılmış kurutulmuş biber ikram ediyorlar. İkisi de acı olduğu için tadına bakmadım. Özellikle kurutulmuş kızartılmış olanı çok acıymış. Kılavuz öyle deyince uzak durdum.

Yarabbi şükür deyip çay içmek için Saraçlar Caddesine seğirttik.  Bu arada bedestene girelim dedim. Küçük bir bedestendi:

Oradan Saraçlar caddesine yürüdük.

Eski evlerin karşılıklı durduğu, bakımlı ya da bakımsız bu evlerin, sıra sıra, kat kat dükkanlara çevrildiği ve trafiğe kapalı olan şirin bir caddeydi burası. Bu  cadde boyunca ve terminalden gelirken de sıkça gözüme çarpan heykeller görsel zenginliğe katkıda bulunuyordu. Deniz kızanı da bunlardan biriydi fakat bakımsız ve susuz kalmıştı yavrucak:)

Plastikten de olsa ağaç ağaçtır demiş tünemişti bu kara güvercin tepeye. epey bir bana baktı, ben de fotoğrafını çekeyim istiyor diye düşünüp çektim:)

Bu arada caddede ekstra bir hareketlilik vardı. Vardık baktık yakından, Trakya Öğrenci Dernekleri Federasyonunun bir etkinliği. Kosova, Bosna, Suriye, bir de Afrika ülkesi ama hangisiydi hatırlamıyorum, standlar açılmış, bayraklarla süslenmiş, müzik sistemi orta yere kurulmaya başlanmış... Akşama hazırlıklar ... Çalınan neşeli ve kıvrak müziklere kendimi kaptırmıştım ki kendime geldim:)

E hadi arkası yarın olsun.