10 Aralık 2012

VİRGÜLSÜZLER SİZİ!


Son dönem okuduğum “yeni” metinlerde virgül kullanılmaması, benim buna hayret edişim ve sonra kendimi yadırgayışım ve derken Cioran’ın o sözü : Bir virgül için ölünen dünya düşlüyorum. ( Virgülsüz cümle mi olur len:p)

Lisedeyken bir edebiyat hocamız da şöyle bir cümle söylemişti: Ünlemini, soru işaretini, noktasını, virgülünü kaybetmiş insan. Sadece tırnak işareti kalmış.

Gerçekten de öyle bir insanlık, çoğunlukta: sadece kendisi, sadece kendi düşünceleri.

Ben küçük yazımın başına döneyim, kaldığım yerden devam:

Ve’yi kaldırıp  virgül koydum. Virgülü sildim, tekrar “ve” koydum. Hangisi olmalı, düşünüyorum.


18 yorum:

  1. Tüm imla kurallarını ihlal etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde bu moda zaten :p

      Bir yazar şöyle demişti: Yazar olmak mı istiyorsunuz, imla kurallarını en sıkıcı,en gereksizine kadar bileceksiniz, sonra üslup için bozabilirsiniz.

      Türkçe'nin ırzına geçilmesin de ne yapılırsa yapılsın diyorum ben kendi adıma :p

      Sil
  2. Hangisine karar verdin peki?

    "ve" mi,yoksa virgül mü?

    (iletişim dili manadan maddeye kayınca;sanat,edebiyat,müzik gibi alanlar sığlaşıyor,yazık..!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virgülü görünce bir nefes almak gerektiğini, virgülün özneyi belirlediğini bilenler için virgül kullandım. Bunu bilmeyenler cümlemdeki ayrımı zor yakalarlar :p

      Sil
  3. hocan ne güzel söylemiş, süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşün, neredeyse yirmi yıl önceden böyle bir cümle. Gerçi insan olmaklıktaki bozulmalar 20 yıldan çok daha derinlere gidiyor, Exupery'nin 40'larda yazdığı bir metin sanki şimdiyi resmediyor, oysa dünyanın şu anki halini görse...

      Sil
  4. son zamanlarda ünlem işareti çok kullanır oldum bi de nokta :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nını-nın.Bedava ruh hali tahlili: ÇEvrende şapşallar çoğaldı ve her an sinir ve hayret içindesin. iki : Dediğim dedik birisin, bitti mi bitmiştir :p

      Sil
    2. Ooo, bi de kahve falımı gör sen, yüzde doksan sekiz tutturuyorum :p

      Sil
  5. Narda'cım aynen katılıyorum sana, son zamanlarda virgül kullanılmayan metinleri okurken az mı döndüm en başa cümleyi anlayabilmek için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir biçim,üslup denemesi için olanlar zaten üzerinde çok çalışılmış metinler olduğu için yazarın bir şeyler denediğini anlıyorsun da sırf ben yaptım tarz oldu havasıyla yazan, hatta bunu geçtim, gerçekten virgülün ne işlere yaradığını bilmeden yazan yeni yetmeler var ya, olmuyor işte o zaman. son söz: virgül candır :)

      Sil
  6. Virgül candır diyorsan.. Saramago'ya bayılırsın demektir. Kalaşnikof gibi kullanır virgülü. Hatta, ne kadar imlâ işareti varsa hepsini bir kenara kaldırır virgül için. Bizde gençlerden Sine Ergün var. Virgülüme dokunanı paralarım.:)
    Not: Sadık Yemni yıktı geçti. Çok şey kaçırdın çook.:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sine Ergün'ü geçenlerde YKYde sordum, bizim yazarımız değil dedilerdi sonra da araştırmayı unuttum :p

      Not: Gerçek dost ve edebiyatseversen, bant kayıtlarını dinletirsin bana :)

      Sil
    2. İlk kitabı Yitik Ülke'den çıkmıştı. Şimdi Can Yayınlarında. İkinci kitabı ile birlikte, ilk kitabı da tekrar yayınlandı. Kedi Kitabevi'nin facebook sayfasına gir, linki var ordan izleyebilirsin.Yani söyleşiler artık hem canlı hem de banttan yayınlanıyor. Aştık kendimizi aştık.:P yayınlanıyor.:))

      Sil
    3. Kalbim temiz valla, banttan yayınla derken içime doğmuş! Canlısı da var üstel,k hemi? Aşmışsınız hakkaten olum :p

      Valla helal olsun o zaman Kedicilere :)

      Sil
  7. "virgülsüz cümle mi olur len!" demek istiyorum ben de, bazen paragraflara evrilen noktaya hasret, virgüllü cümlelerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haydi hep birlikte: virgülsüz cümle mi olur len!

      :)

      Sil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)