Ruhun Doysun

 Bugün

3 sergi gezdik eşimle.

Üçü de yeterince güzel sergilerdi.

İlki Picasso'nun litograflarından oluşan, Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesindeki sergiydi. Monotip işleri ve baskıları sevdiğim için hoşuma giden bir sergi oldu. Picasso hayranı olan ise eşim:)

Ulus'a geçince, gelmişken İş Bankası İktisadi Bağımsızlık Müzesi'ne bakalım dedi eşim. Iyi ki de demiş, karikatürist Latif Demirci'nin bir sergisi ile İstanbul Resimleri adında İstanbul manzaralarından oluşan bir yağlı boya sergisi vardı.

Güneşli, sıcak bir ekim cumartesini şehirde geçirmenin güzel bir yolu oldu.

Picador'umu buldum Picasso'da. Benim upuzun  yıllar önce gazeteden kestiğim değildi gerçi. 

Resim, güzel bir resim insanın zekâsını açıyor, ruhuna çeki düzen vermek bir yana......sonra oturdum dinlenme sırasına, öyküler kurdum minatora, ve diğerlerine...





Sırada duayen Latif Demirci'nin kariyerinin özeti sergi var. Karikatürü çok severim, birçoğumuz gibi. Bi' ara blogda çok yayınlardım. Şu telif meselesi çıkınca, bireysel de olsa koymadım artık.








Müzenin 3. Katındaki sergiden. Yalnız İzmirli, Ankaralı, Bursalı ressamları kınıyorum, nereye gitsek bir Istanbuldur karşımıza çıkıyor, yok mu len bu ülkede başka şehir:)

İbrahim Safi, bu sergiyle keşfettiğim ressam oldu. Devlet R. Ve H. Müzesini gezerken onun eserleriyle karşılaşmamış mıydım acaba?...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)