KURU OTLAR ÜZERİNE'Yİ İZLEDİM

 Bir iki gün önce.

Fena değildi, hele ki Ahlat Ağacının o ne konuştuklari belli olmayan ses facialarıyla dolu fiyaskosundan sonra. Harfleri düzgün çıkaramayan motor çeneli insanlar anchorman, talk show'cu, komedyen oluyor bu ülkede, anasını satayım.

Her neyse,

N.B.C daha yumurtayken bir makalede adını duymuş ve merak edip takip etmiş biri olaraktan kendimde bir üstünlük buluyorum🤣🤣🤣 ( Filmlerinden sanırim sadece Kasaba'yı izlemedim.)


Bu film 3 saat ve 3'e bölerek izleyebildim.

Teknik imkanların muazzam oldugu daha yapımcı kısmında adı geçen  yabancı şirketlerden belliydi.


Her zamanki NBC karı, pusu, kasabası, taşrası ve zihniyeti, filozofik tirad ya da diyalogları ile berdevam.

Öğrencilerin iftira ederek erkek öğretmenlerini tacizle suçlaması gerçek taciz vakalariyla yarışıyor. Bu konuya değinilmesi, milli egitimin ve öğretmenlerin  icler acısi haline dokundurmalar tam isabet. Öğretmen eşi ve kuzeni olduğum için işin içindeyim çünküm, ordan şey ediyorum.


Yalnız ana karakter Samet'in öğretmen olarak bir ögrencisine o şekilde yumuşak, senli benli davranması kesinlikle normal değil, asla hoş karşılanamaz. Filmin sonunda fiziki bir tacizin olmadığını anlasak da. 


Ankara gar patlamasinda bir ayağını kaybeden kadın öğretmen(Nuray*) oraya niye sokulmuş? Olmasa, o başka bir filmde olsa daha iyi olurdu bence, yani kendimce.

 Sametle ikisi arasinda yine bir NBC klasiği olarak felsefi diyalog var. Allahtan kısa kesilmiş. Konuşulan konu tabii ki önemli. Bu sebepten yönetmene saygılar diyerek geciyorum burayi.

Filmin en çok sonu zayiftı. Sanırim bende filmi eksik bırakan bu oldu. 

Yoksa doğuda sevmeyerek,zorla görev yapan birini, suya sabuna dokunmayan birini ve okullarin gerçek halini göstermesi bakımından çok beğendim. Karakterlerin iyi yonleriyle birlikte kötü, aksak yönlerini göstermesi de başarılıydı.

Evet ya, sonu zayıftı, filmin o üç saatlik ritmine fazla uymuyordu. Yes, ahan da buldum eksiği:))))))

Au revoir canlarım.

* Bu oyuncuyu yetenekli bulurum. Burada da güzel oynamış. Fakat ödül alacak kadar mı emin olamadım:) Diğer adaylar kötüyse demek ki🤣

9 yorum:

  1. Ben de izleyeceğim konsantre olup, ama okuduğum yorumlarda sizin gibi oyuncunun ödüllük performansı olmadığını düşünenler vardı. Bakalım neler hissedeceğim izleyince :)

    YanıtlaSil
  2. Geç başlamıştım ve gece 1 e kadar bırakmadan izledim filmi. Sinematografik olarak sahneleri çok beğendim. Ama dediğin gibi Nuray karakteri ve sanki bazı diyaloglar sokuşturulmuş gibi hissettirdi. Samet rolü ödüllüktü ama diğeri sanki politik havası taşıyordu.
    Haydi geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet evet, başrolün hakkını vermeli. Tipi de cuk oturmuştu karaktere bence:)

      Sil
  3. sinemada izlemiştim, sonunu daha farklı bekliyordum:)

    YanıtlaSil
  4. Üç saatlik film niye ya? Yani yanlış aklımda kalmadıysa ta ilkokulda izlediğim Dr. Jivago galiba 3 saatti ama o başka. Ben çok önyargılıyım, Bir Zamanlar Anadolu'da mıydı neydi onda da uyumuştum, bir daha tövbeliyim yerli film bakamıyorum.:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NBC filmleri böyle işte:) Ben de daha canlı ritmde filmler severim

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)