AMASTRIS'E GEZİ

 Hafta sonu iki günlüğüne gittik.

Hiç plan yapmadığım halde kaleiçi mahallesine girip tepeden karadenizi seyretmek gerçekten şansıma keşfim oldu. Bu son gün şansıyla güzelce bitirdik Amasra gezimizi.


Amasra hakkında bir şey anlatacak değilim, internet gani bilgi ve fotoğrafla dolu. Ama emin olduğum şey yazın Amasra'nın hıncahınç dolu olacağı ve bu sebepten tadının çıkmayacağı. Biz evde yokuz blogu da aynını anlatmış nitekim.

Minnoş bir yer Amasra merkez ve kıyısı. Özenli değil ama bu haliyle kalsın varsın.  Yalıyarın dibindeki küçük bir düzlüğü terminal yapmışlar misal. Tur arabalarının biri giriyor, diğeri çıkıyor.

Bir daha gidersem ormanlık köylerini görmek isterim. Ve kıyıdaki otellerde değil kaleiçindeki pansiyonlarda kalmak.

Sakin, dingin bir tatil, hava değişimi oldu ikimiz için de. Hiçbir beklentim olmadan günü geçirdim. Karadenizin gürültülü dalgalarına karıştım.... Biraz rahatsızdım ama kendimi dinlemedim... 

Hava sıcaktı, nemliydi. Pazar günü yağmur bekleniyordu, yağmadı. Oysa odamın fransız balkonunun önünden denize düşen yağmuru seyretmek gibi bir hevesim vardı içten içe:)

Olsun, deniz güzeldi sonucta, bana huzurundan ve bilgeliğinden bir şeyler sundu...

Ayrıca Amasra müzesi de çok güzeldi. Küçük ama içi güzel eserlerle doluydu. Mutlaka görün derim gittiğinizde.












10 yorum:

  1. Fotoğraflar çok güzel, içindeymişim gibi hissettirdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tabiat güzeldi, insan hem an'ı yaşayayım diyor, fotograf çekmeden de duramıyor:)

      Sil
  2. Sakin dingin tatiller, ne büyük özlem. Artık yaz mevsiminde mümkün değil ama mevsim geçişlerinde hala mümkün olduğunu görmek çok iyi geldi taaa buradan da :) Ne iyi etmişsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amasrada her yer deniz kıyısı, iyi geldi kıyı kıyı yürümek yorulunca bir şeyler içip oturmak. :)

      Sil
  3. Amasra'yı bende çok sevmiştim. Tam yaşanacak yer aslında ama müzeyi gezmemişim ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaleiçini gezmeden önce dedim ki minnacık bu kıyıda ne işimiz var, meğer asıl gezilecek yerler oradaymış:) Müze terminalin kıyısında, çok yakın merkeze.

      Sil
  4. Bazen "emeklilikte yerleşsek mi" diye aklıma düşecek kadar çok seviyorum Amasra'yı. Hiç yaz mevsiminde gitmedik ama:) En son ziyaretimizde köprüyü gören bir evde kalmıştık. Ne romantikti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper manzaraymış.
      Her tarafta deniz var, çok sevdim bu yuzden Amasrayı.
      Selamlar.

      Sil
  5. Amasra'yı merak ediyorum, fotoğraflar çok hoş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minnacık ama kale içinde gezilmeli. Ve sonbaharda gidilmeli bence. Ankaralıların gözde yerlerinden biriymiş zaten:))

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)