KARANLIK GECE

 Kolay kolay film, dizi izlemiyorum yıllardır. Bir iki istisna oldu tabii. Bu film de onlardan. Adını sık duymaya başladığım bu yönetmeni göreyim dedim. 


Güzel olmuş. Hatta çok güzel olmuş.

Insanın karnı doludur kötülükle, fırsatını buldu mu, karşısındakine gücünü yetireceğini anladı mı işini bitiriverir. İşte bu film de onu anlatıyor bence.

Vicdanı tatile çıkamayan İshak'ı izlesek de sonuç bu.

Şehirli -köylü , okumuş- okumamış değiştirmiyor bu olguyu. 

 Özcan Alper,  filmi Nuh Köklü anısına diyerek bitirmiş... "Kartopu" yüzünden öldürülmüştü, haberi hatırlıyorum.




8 yorum:

  1. Ben de 5-6 gün önce izledim bu filmi, katılıyorum iyiydi. İzleme sebebim bir intihal konusuydu. Fikirlerini önemsediğim değerli bir hoca sayfasında Bu film ile Kurak Günler arasında benzerlik olduğundan ve intihal olabileceğinden bahsedince, Kurak Günler' i izlemiştim, hemen bu filmi bulup izledim.. Bence iki filmde köy yaşamında geçiyor ve insanların yaşamlarını, bakış açılarını, kendinden olmayanı, boyun eğmeyeni öteleştirip, ezmeye yönelik tavırlarını iyi irdeleyen bir film olması dışında benzerlik göremedim.
    Film iyiydi dediğin gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dığer filme de göz atayım. Teknik kadar hatta daha önemlisi irdelenen konu bence. Bu yuzden önemli bir iş olarak görüyorum. Köylülerin kendi aralarindaki korku ya da fikirleri biraz daha islenebilirdi sanki.

      Sil
  2. Uzun bir süredir Türk film ve dizilerini izlemiyorum. Yabancı filmlerin hepsi iyi demiyorum ama aralarında gerçekten güzel olanlar var. Türk filmlerinde öykülerin çoğu bilinen şeyler, orijinal bir kurguya pek rastlanmıyor. Ekşi Sözlükten film hakkında yapılan yorumlara da baktım, sanki vasatın altında gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekşiciler bazen sapıtıyor:) Vasat deseler şimdiki sektöre göre bile vasatın üstünde bir is bence. Hadi vasat yani ortalama diyelim. Verdiği mesaj şu an ülkemin vasat insanına verilebilecek en onemli mesaj bence. Kendin gibi olmayana yaşam hakkı tanı, bir de onun gözünden bak.... Tabii benim dertli olduğum bir mevzu olduğu için fazla puan vermiş olabilirim ama vasat altı bir film hiç değil. Bence.:) Evet, konunun gidişatı ön görülebilir, kalıba uygun ama teknik olarak da senaryo olarak da iyi.

      Sil
  3. aaa çok merak ettim Narda'cım, mutlaka bakıcam eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Hiç duymamıştım, ben bir bakınayım bakalım, merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı gibi karanlık bir atmosferde geçiyor ama izlenebilir bence.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)