Metrodaki gençler

 Dün iftara kardeşime davetliydik. Meğer sürpriz yapmışlar bana yine. Bir sürü mum üfledim ama bu yaştan sonra tersine adam gibi 0. yaştan başlayacağım saymaya. 2023 ve ben yeni doğdum yaşım sıfır.


Dönüşte metroda iki gencin yanına oturdum.

Üniversite çağındalardı. Kibar kibar konuşuyorlardı. Baktım yanımdaki; bütün sınavlara girdim, güzel puanlar da aldım ama kendi üniversitem dahil almadı beni, alamadılar yani dedi.

 Onun yanındaki; ben birkaç vizeye başvurdum askeri çıksa bile gideceğim dedi. Beriki dışarda kurye olsan buradan iyi, kuryeliği küçümsediğimden değil tabi dedi, diğeri orada karşılığını alıyorsun en azından dedi.

Konuştular böyle birkaç cümle daha. Beriki burada memur oldun diyelim, 15 - 20 bin lira alırsın. Bir ev 3 trilyon. Anne baba aile desteği olmadan cesaret edebilir misin bir ev almaya dedi...Hayır dedi.

Konuştular... Dinledim...

Bunun öyküsünü 2 yıl önce yazdım.

Evet, yazdım ve gerçek oldu.

Benimkiler Berktuğ ve Murattı. Onlara da Tugay ve Mehmet diyelim. 

Son öykülerim -doğrudan böyle denilmediyse de- fazla politik bulundu.

Ama öykü yazmak, yazmak kişisel bunalım lagalugalari yazmak, aman da ince tespitler yapmak, aman da guzel tasvirler bulup düzmek, ay battı içim yandi ay sevgilim filan yazmak değil bana göre! 



7 yorum:

  1. ''yazar ne yazar ,ne yazmaz'' diye sormak lazım gelir.aşksız bir dünyada aşkı yazmak çok zordur.
    güzel yazılan her şeye minnettarım.
    z kuşağını böyle.ben de böyle konuşmalara şahit oldum.parayı nereye yatırırsan daha çok kazandırır felan diyorlardı.gencecik zihinleri bu hale getirdiğimiz için çok utandım.keşke aşktan söz etselerdi.şiirlerden bahsetselerdi.orhan veli den iki mısrayı ezbere söyleyebilselerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülüyorum ben de, benim dönemimde de vardı böyle sorunlarımız ama bu kadar değildi...

      Sil
  2. Sevgili Narda, öncelikle doğum gününüz kutlu olsun. Hep içinizin, kalbinizin yaşındasınız bundan sonra :)
    Öyküyü keşke farklı yayınevlerine de götürseydiniz, mutlaka birileri çıkardı basacak. Yazan kişiye ne yazacağını söyleyen bu sisteme çok kızıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos'cum çok tesekkür ederim. İyi ve ferah yaşyalım hep birlikte bu ülkede... Yayınevi seçeneğim çok elbet, ama tarafsız, cesur ve demokrat olan yok gibi:)

      Sil
    2. https://mavikalemdekiler.blogspot.com/2023/03/bir-geri-dokum.html?m=1 burada bahsetmiştim, herkes aynı:(

      Sil
  3. nice umut dolu, sağlıklı yıllara...

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)