Bir geri-döküm, Orhan Duru, Ömür İklim Demir




Uzunca bir zamandır okuduklarımdan bahsetmiyorum. Vasat olanlar olduğu kadar usta işi ve çok güzel kitaplar da okudum. Aslında kasım ve aralık ayında, hastalığın arttığı o dönemde

ne tek satır okudum, ne tek satır yazdım. Sonu psikiyatri ile bitti :)) Şimdi alıştım ve daha iyiyim şükür. Şunu kafaya sokmalı insan: Eninde sonunda tamlığın bozulacak, öleceksin. Yapacak bir şey yok. Yaşadığın anı değerlendirmeye bak...

Kitaplardan önce bir şeyi daha buraya yazıp sabitlemek istiyorum, ne de olsa bir tür günce kişisel bloglar.

 

Daha önceden de değinmişimdir, ülkenin her alanında bölünmeler ve herkesin sahiplendiği şeylerin ( insanlar, fikirler, sistemler, partiler vb.) kötü yönünü aksaklıklarını görmeme gibi huyları var. ne yazık ki edebiyatta da bu böyle. İki tarafı da gördüm, hepsi aynı, oysa gerçeği görmeye ve kabullenmeye ihtiyacımız var. Bunun en bariz örneğini ben Nazım Hikmet ve Necip Fazıl örneklerinde gördüm ben. Lafı burada kesiyorum.

 

2023'te Orhan Duru ile okumaya başlamışım.

 

Orhan Duru, Tezer Özlü'nün kızkardeşinin eşi, günümüz oyuncularından Ülker Duru'nun da üvey abisi imiş aynı zamanda.  1933- 2009 arasında yaşamış. 1998 Sait Faik Öykü ödülünü almış.

 

Orhan Duru'dan iki kitap okudum. Denge Uzmanı ( 1962) ve Yeni ve Sert Öyküler (2001).

İlk yayın tarihlerine bakarsak, bir bakıma ilk ve son kitaplarını okumuş oldum. Rastgele seçmiştim.

Orhan Duru, kullandığı devrik cümle yapısıyla dikkatimi çekti. Biraz karamsar, bazen kapalı  hissi verdi bana Denge Uzmanı'ndaki öyküler. Güzeldiler.

 

Yeni ve Sert Öyküler'in yazım tarihlerini 90'lar ve 2000'lerin başı olarak belirleyebilirim çünkü öyküler bir bakıma günce gibi, günceli anlatıyor. Eleştiri okları gözden kaçmıyor haliyle.

 

Epeydir listemde olan Orhan Duru'yu da okuduğum için memnunum.

 

Yenilerden bir şey okuyayım dediğimde YKY'den kitapları çıkan Ömür İklim Demir, Eylem Ata Güleç, Nihan B. Eren çantama girdi.

 

Ömür İklim Demir'in adını duymuştum.  İlk kitabı olan Muhtelif Evhamlar Kitabı'nı okudum.İyi bir kitaptı. 

Sonraki yazıda görüşürüz umarım. Sıkıldım ayol. Üstelik de erik çiçeklerine kar yağdı bugün. 

 

6 yorum:

  1. Öncelikle çok geçmiş olsun, iyi olduğunuzu duymak sevindirici. :)
    Orhan Duru 'yu tanımıyordum, hem kendisini hem de kitaplarını sayenizde keşfetmiş oldum. Tarz olarak pek benlik değil gibi ama kültürel bilgi edinmiş oldum, teşekkürler. :)
    Biz baharı beklerken kış geri geldi resmen. Bakalım neler göreceğiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben Orhan Duru'dan bir de ödül aldığı kitabını okumak istiyorum sadece. Iklim degisikliklerine de alışacağız mecburen.. intimamını alıyor tabiat... selamlar

      Sil
  2. çok geçmiş olsun. hala yağıyor kar. ankara böyledir hep.kandırıkçı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu Ayşe sardunyaları seven Ayşe mi acaba? Ankaralı olan:)

      Sil
  3. sanırım yazdığım yorum yanlış hesaptan oldu:)

    yeniden yazayım o zaman
    .
    evet.o.sardunyaları seven:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)