HANGİ YILDAYIZ?

 

Taşındık. Helak olma noktasına yaklaştım. Kendimi tutmayı başardım biraz, bırak ölen ölsün kalan sağlar bizimdir hesabı. Zehir zıkkım olsun özensiz nakliyecilere. Japon kanalında görmüştüm nakliye firmasının elemanları astronot kıyafeti gibi kıyafetler giyip müşterinin evine geliyorlar, paketlenecek şeyleri tek tek not ediyorlar ve ertesi gün pambıklara sarıp bebek taşır gibi taşıyorlar. İşte hayalimdeki taşımacılık! (Hayaller Tokyo, gerçekler Ankara. Ama beye dedim, sigortalı değil bunlar diye, dinletemedim. Ey inatçı beyler, hatunlarınızı dinleyin, elalemi değil.)

 

Ev de hayalimdeki ev değil elbet. Kiracı olunca bulduğunla yetiniyorsun. Bir de bu pandemiden ve ekonomik kriz yüzünden hem kiralık hem satılık ev fiyatları uçmuş dediler, ilk bulduğumuz makul eve kendimizi attık. Sağlık ve huzur olsun da, banyosu biraz küçükmüş, mahalle kasabaymış bir şey olmaz, değil mi...Zaten ben de köylü çocuğuyum.

 

Hangi yıldayız?

Sürekli şaşırıp duruyorum. Hep 2020'deyiz diyorum. Rezalet bir gündemimiz var ülke olarak ama tıs diyemiyoruz... 18 yaşındaki yeğenimle konuşuyoruz telefonda, gözümüzü açtık bunu gördük teyze. Öncesi de iyi değilmiş ki, annem  anlatıyor diyor. Değildi elbet, ama bu kadar aşağılık da değildi, insanlar göz yummuyordu bazı şeylere. Birkaç entelektüel, bu durumun "postmodernizm" denen şeyin sonucu olduğunu çok güzel açıklamışlar. Kısaca gerçek ve doğru nedir kavramımızı yitirince, herkesin iyisi ve doğrusu kendine göre olunca, çıkar için her şey mübah olunca, bu b.k çukurunun içine düştük.

 

Dün eşyaların son kısmını da yerleştirdikten sonra yorgunlukla uzandım biraz. Galiba rüya gibi bir şey gördüm ya da birden aklıma geldi. Yirmi yaşımdaki bana şimdiki halimi gösterseler arkama bakmadan kaçardım buradan dedim kendi kendime. Gözlerim doldu.

 

Neyse, dünyayı kurtaran kadın olmaktan vazgeçeyim. .. de kendimiz de batıyoruz, o n'olacak? Muhalefette iş yok. Kılıçdaroğlu, Livaneli'nin Gazete Duvar'daki röportajında Baykal hakkında söylediklerine karşı "Baykal'ın ( Cehape'ye başkanlık eden herkesin demiş) başımızın üstünde yeri var" demiş. Hoppala paşam malkara keşan. Onedio bu haberi paylaşmış, birçok genç olumsuz tepkisini bildirmiş, umutlandım biraz. Muhalefeti de iktidarı da pisliğin üstünü örtmeye çabalıyor, oy moy yok hiçbirine demişler.

 

23 Haziranda biontech oldum. Korka korka gittim ne yalan söyleyeyim, ciddi bir yan etki görmedim. Sonunda ne olur bilmiyoruz tabii, o  kadar şey var ki ortada dolaşan, düşünmeye fırsat olmuyor.

 

Yorgunum. Bıkkınım.Tatil istiyorum. Evin beyi ayarlayacak sözde, benden kötü organizasyon konusunda ama kılımı kıpırdatacak halim yok. İyi ya da kötü razı olacam programa.

 

 

 

Canon'la çektiğim fotoğraflardan ikisi. Yağmurlu pencereler, her zaman güzeldir...



16 yorum:

  1. Güle güle oturun, maalesef Japonların tırnağı olamayız pekçok konuda :( eğitimli, kültürlü, bilgili, liyakatlı, kibar insanları işe alıyorlar, eğitiyorlar. Bizde wuuhuu....yıllar önce taşınırken adam mutfak eviyesine sümkürmüştü! Bir şişe ACE döktüm de psikolojik olarak yine de içim rahatlam
    amıştı...kültür, Orta Doğulu olmak, Arap olmak...ilkokul terk insanlar! Atatürk adam etmeye çalıştı bu öküzleri ama olmadı. İçlerinde yok çünkü ve öküz olmaktan mutlular..öküzlere de oy atıyorlar o yüzden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kahretsin içim kalktı, ne pislik ne terbiyesizlik! Ne bileyim, ben son yıllarda genimiz bozuk diye düşünmeye başladım. Kötü giden şeyleri düzeltme ihtiyacı bile duymuyor artık kitleler...

      Sil
  2. Allah yardımcınız olsun:) Taşınmak nedir iyi bilirim. Kılıçdaroğlu velinimetine karşı laf söyleyemiyor elbet. Baykal'ın kaseti olmasaydı zor görürdü o makamı. O kadar eğitimli insan varken nereden buluyorlar bu vasıfsız, beceriksiz adamları bilmiyorum. Bizi vicdan yoksunu insanların idaresine bırakıyorlar. Ne dolaplar dönüyor kim bilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bir taşınma yazınız vardı, okumuştum, kötü bir tecrübe.
      Dolapların bini bir para. Vicdanlı, temiz, gerçek aydın insanların önü açılsa diye dua ediyorum artık, içine gireni ezip pislettiği söylenen siyaset çarkı yok olsa yerine gerçek şeffaf demokrasiyi kurup işletecek insanlar gelse falan filan....

      Sil
  3. Güle güle oturun Narda’cım hayırlı olsun, umarım yeni ortam sana beklenmedik güzellikler getirir... yorgunluk da karamsarlık yapıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben pek istememiştim bu evi, eşim daha çok istedi. İnşallah dediğin gibi olur Erencim.

      Sil
  4. Güle güle otur Yen'i evinde... Aşı için de bol antikorlar

    YanıtlaSil
  5. Bazen her şey üst üste gelir. Tüm olumsuzluklar buluşur adeta. Ev taşımak kolay değil elbette. Ama her değişim bana adeta bir kan değişimi, yenilenme, baharda yeniden filiz verme gibi gelir. Bazı eşyalardan vazgeçersiniz, yeni bir düzen kurarsınız, belki yeni dostlarınız olur. Hayatımızda yeni bir dönem başlar.
    Ama taşınmanın zorlukları yadsınamaz elbette. Kendiniz için özel bir köşe hazırlamayı ihmal etmeyin. Oraya güzel sözler yerleştirin. Bu bencillik değil, özel hayata saygı. Ve orada böyle güzel, içten yazılar yazmaya devam edin.
    Dilerim bundan sonra taşınacağınız ev, kendi mülkünüz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsana bir enerji verdiği doğru aslinda Makbule hanım.
      Kendi çalışma odamı hemen kaptım zaten:) son dileğinize kocaman amin diyorum:)

      Sil
  6. Güle güle, keyifle oturun yeni evinizde.
    Bazen şartlar zorlasada bizi, yanımızda sevdiklerimizle üstesinden geliriz.
    İnşallah tatil iyi gelecek size Narda. 😊
    Aşı konusunda hepimiz aynı düşünüyoruz sanırım. Ben de Biontec oldum, ama gün geçmiyor ki hep olumsuz haberler çıkıyor. Artık gözleri kulakları kapadım.... Olduk en nihayetinde. Şifa olsun. 🙏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hakikaten bir tatile ihtiyacım var:)
      İns bu aşı hakkindaki hiçbir olumsuz öngörü gerçekleşmez. Size de şifa olsun.

      Sil
  7. hayırlı olsun, sağlıkla oturmanızı diliyorum... Nakliyeciler konusuna katılıyorum gerçekten yoruyor insanı.. dilerim iyi bir tatil unutturur yorgunluklarını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her seferinde gözünüzden kaçan hatalar yapiyorlar, yatağı şuraya kurun diyorsunuz arkanızı dönünce kendi kafalarına göre yapıyorlar...
      Ah tatil, delta varyanti, testsiz Rus vd turistler... nasil olacaksa:)

      Sil
  8. Ağız tadınız hep olsun:)
    taşınma işleri zordur hakikaten

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)