NARDA'NIN BAHAR TEMİZLİĞİ

 

Bitti.

Önemli bir kısmı. Sanırım.

Bence iyi bir başlangıç oldu en azından. Birkaç çizik, burunda bir morluk, çene kemiklerinde ağrıya sebep olduysa da.

Tabii Jung'a bakarsak en az bir yüzyıllık, genelde de binyıllık bir birikimi temizlemek gerekiyor.

Yazının sembolikliğini burada noktalayalım.

Güncele dönelim.

Arşivi kurcalarken iyi oluyor bu notlar. 10 küsur yılda neler gelmiş bu ülkenin başına, tekrar okuyunca şok oldum. Çoğunu da hatırlamıyorum iyi mi!  Bu ülkede cinayetlerin, kavgaların, yaralamaların, cinnetlerin artmasına şaşmamalı!

Geçen haftanın son dakikası ise: Gece gece MB başkanını görevden almalar, İstanbul Sözleşmesinden çıkmalar...Doların fırlaması, bir gecede kimler ikiye katladıysa artık milyonluk servetlerini... Bizim halkımıza müstehak.

Cemaatlerden oy almak için sözleşmeden çıktı diyor bir tanıdığım. Ne beklenir ki zaten. Tekrar ediyorum, bizim halkımıza müstehak. Kendimi de ayrı tutmuyorum, aynı sorumluluğu paylaşıyorum:(

Geçenlerde aklıma gelmişti ama gerçekleştirememiştim. Deneyerek Öğrendiklerim adı altında notlar paylaşmak. Özellikle internette bilgi kirliliği olan birtakım konular hakkında. İlkini sonraki yazı olarak paylaşayım, ben araştırırken böyle samimi notlar bulamadım çünkü, hepsi copy-paste yazılardı.

14 yorum:

  1. Toplumsal belleğimiz öylesine zayıf ki, edindiğimiz bilgilerin üstünden sanki yüzyıllar geçiyor. Adeta bir silindir bilgileri un-ufak ediyor. Ünlü dolandırıcıların adını kaçımız hatırlıyor? Hepimize birer not defteri hediye etmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok zayıf. Otoritelerin planlı çabası da aynı zamanda...

      Sil
  2. Çatlak temelde mi yoksa temelin üstüne binen yapıda mı çözemediğim için, müstahak diyebilir miyim emin değilim.. Ama şu bir gerçek ki, çok da umurunda değil kimsenin, anamızı kim alırsa babamız odur....
    Dışarıda olmak bazen beni üzüyor bazen iyi ki diyorum bazen suçlu hissediyorum ama içerideyken duyduğum tek duygu öfke ve bıkkınlık :,(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence temeller bozuk, belli bir yaşa kadar "ya ya ya şa şa şa Türk halkı" mottosuyla giden biri olarak şu anki düşüncem kesinlikle bu yönde. Dediğin gibi kimsenin de bir şey umrunda değil. Bunun birçok farklı nedeni var elbette, ama temelde kimse"değeri kendinden menkul birey insan" olmanın peşinde değil, belki de ne olduğunu bile bilmiyor.
      Evveli gün market sırasındayım, ayağım ağrıyor, bir an önce oturmak istiyorum, bir kadın elinde iki paket süt ile öne geçmek için izin istedi. Sadece iki parça mı diye sordum, evet dedi. Tamam dedim, allah razı olsun hakkınızı helal edin dedi, olsun dedim, bi baktım başka bir kadın da ön taraftan girmiş önüme, bir şey iade etmek istiyor. Aaa n'oldu diyorum, kasiyer de kadina dönmüş bir şey diyor, arkamdayken izin isteyen kadın demesin mi biz birlkteyiz diye. Hadi buyrun, hanfendi siz demediniz mi sadece iki parça diye, bu kadın da neden çıktı? Ses yok. Kadina da kasiyer önceden demiş arkada sıraya girin tekrar diye, iade dışında değişim de yaptırıyor, bir sürü zaman aldı, ayağım da acıyor. Acimasa bile düpedüz yalan söyleyip beni kandırdı. Bu, çok basit bir örnek ama en temel bir örnek. Punduna getiren çıkarı için neler neler yapıyor bu milletin insanları böyle. Son kararım budur... Kimseye de hakkımı helal melal etmiyorum.

      Sil
    2. kesin olay çıkarırdım, okuyunca bile sinirlendim:(

      Sil
    3. Memnuniyetsizliğimi yüksek sesle 2- 3 kez ifade ettim kadına. Sus pus oldu. Kendimi tutmasam bağırırdım belki:)) Eskiden olsa sineye çekerdim, artık bende sabır yok insanlara karşı.

      Sil
  3. işin garibi artık ne olsa şaşırmamamız. başka ülkede olsa yer yerinden oynar biz de "bunu da mı yaptı kahretsin" cümlesiyle tarihte yerini alıyor. alıştırılmak korkunç bi şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyu ısıtılan kurbağalar mıyız yoksa yukarıda dediğim gibi temelde mi bir bozukluk var... Ortadoğu geni diyeceğim bin yıl önce bu topraklarda bile değildik. Bıktım, kelinenin tam anlamıyla.

      Sil
  4. Ülke siyaseti karışık..İstanbul sözleşmesi kaldırıldı,zaten kadın cinayetleri durdurulamıyordu bide bu eksikti..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi sevdikleri kurban giderse akılları başlarına gelir mi,onu da sanmam. Kafalar başka.

      Sil
  5. Pessoa bir sandık dolusu notu biriktirmeseydi "Huzursuzluğun Kitabını" okuyamazdık Narda. Lise yıllarında yazarken içeriğini saçma bulduğum ve sonradan yırtıp attığım kalın bir defterim vardı. Keşke yırtıp atmasaydım diyorum. Arşivinize kıymayın, sakla sarı samanı sözünü anmsatmak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçiciyim ve dikkatliyim tabii o konuda. Bazen bir paragraf buluyorum kendim mi yazmışım inanamıyorum bile:) Tabii benim yırtıp attıklarımla kitap çıkaranlar da var, seviye olarak yani:)

      Sil
  6. Güncel olaylarından notlarını tutuyorum ve geriye bakınca ne çok şeyi unuttuğumuzu görüyorum.Balık gibi yemlenip duruyoruz bu ülkede. Maalesef. Bizim gençliğimizde farklı fakat aynı tip olay ve siyasetçiler vardı, bugün de başka modelleri. Sadece ahlak kesin daha iyiydi.Şimdi o da yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden insanlar ahlaksız damgasından korkardı bir nevi, yani çalmış çırpmış, hak yemiş vs denmesinden. Şimdi bunlar alkışlanıyor. Ne diyelim, sözlüğünde devletin malı deniz yemeyen domuz gibi bir deyimi olan milletiz....

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)