İzmir'den Ayrılmak Zor Geliyor

 Depremden sonra 3-4 gün kendime gelemedim. Halen de gecenin bir vakti -hangi öküzlerse- güm diye dış kapının çarpılması, yoldan geçen otobüs yüzünden titreyen koltukla ürperiyor, deprem mi diye etrafa bakıyorum...


Annem beni yalnız bırakma

dediği için onunla kaldım hep. Zaten görmek istediğim arkadaşlarım da deprem yüzünden telaşlıydılar, kiminin ofisi, kiminin kızının evi hasar görmüş. Onların da başı kalabalıktı zaten.

Hasılı kelam nasipse yarın Ankara yolcusuyum.


Bugün annemi alıp İnciraltı kent ormanina götürdüm. Hava o kadar güzel, dalgalarıyla deniz o kadar güzeldi ki... Biraz yürüdük, biraz oturduk, ben biraz taş sektirdim...

İyi geldi.

Annem resmi olarak 81 yaşında. Allah başımızdan eksik etmesin, sağlık versin ona.  İnatçı hatun yalnız, evimde rahatım, bırakmam burayı diyor, gelmiyor yanımıza:(



Evvelki gün de çocukken oturduğumuz, oynadığımız yerleri biraz dolaşayım dedim. Tabii anneyi yıpratmamak için fazla dolaşamadım.

Of,of, resmen yaşlanıyoruz.

Çocukken bu kiremitlerin üzerine oturur, bütün apartman, karşıdaki açık hava sinemasında oynayan filmi seyrederdik. Şimdi bayrağın asılı olduğu karşı apartmanın yerindeydi sinema...



8 yorum:

  1. Annenin maşallahı varmış, Nazar değmesin. Bu arada çok geçmiş olsun. :(

    YanıtlaSil
  2. Kiremitlerin üzerinde oturmanıza bayıldım.. Çok geçmiş olsun yeniden sallanmışsınız sanırım, umarım anne iyidir. Eski nesil böyle, evlerini komşularını bırakmak istemiyorlar, haklılar ama insanın da aklı hep onlarda kalıyor.. Allah sağlık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın gizli hazinesi çocukluktur demiş bir yazar.
      Deprem olmuş, 4 küsur. Ama o sira servis bekliyordum, annem de beni geçirmeye gelmişti, hiçbir şey hissetmedik.
      Otobüsle döndüm, arkama yaşlı bir kadını bindirdi kızı.Teyze 73 yaşındaymış, yanındakiyle sohbet ederken duydum, yalnız kaldığını, böyle daha rahat ettiğini söylüyordu. Sohbet ettiği kadın da annesinin aynı durumda olduğunu söyledi.
      Kimseyi rahatsız etmek istemiyor ve alıştıkları kendi bağımsız düzenlerini birakmak istemiyor olabilirler ama ben üzülüyorum bu duruma, çünkü söylemeseler de çok yalnız kalıyorlar...

      Sil
  3. ay Narda'cım çok geçmiş olsun, çok şükür iyisiniz, annene maşallah, ne güzel birlikte güzel şeyler yapmışsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Eren, öyle bir sallandı ki ev, eşyalar öyle şıngırdadı ki dedim ki evde hiçbir eşya sağlam kalmamıştır... İzmirde hep hafif sarsıntılarla yaşadım o güne kadar. 99 depremini hissetmiştik ama çocuk aklı evden dışarı bile çıkmamıştım...
      İyi dileklerin için teşelkür ederim,
      Çok yormadan dinlene dinlene gezdik biraz.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)