BİR BAŞKADIR: İZLEMEDEN NASIL YORUM YAZILIR?

 

Hemen açıklayayım şöyle:

Efendim bizim bu memlekette -kendim de dahil - her filmi, her kitabı, her şeyi-  çok ciddiye alıp beynimizin en gizli bilinçaltlarına göre didikleme huyu var.

Kardeşim, bırak şunu, alt tarafı bir dizi ya, ne fırtınalar koparıyorsun bardaklarda. Hepsi de siyaseten üstelik. Muhalif bir TV'de gördüm, koca koca insanlar tartışıyorlardı, oradan haberim oldu.Tamam, şu son dönemlerde öyle sıkıldık, öyle kutuplaştık ki sosyo-politik her şey içimizde tartışma, çözümleme hevesi uyandırıyor. Ama:

Bir.

Filme,diziye önce tekniği açısından bakacaksın.

İki.

Konusu seni ilgilendirmişse o açıdan değerlendirirsin. Bildiğin, yaşadığın bir şey üzerineyse dersin ki "lan oğlum o iş öyle olmadı böyle oldu, ben içindeydim." Kaldı ki yönetmen gerçeklere bağlı kalmak zorunda da değil. Tıpkı okuduğumuz romanın filminin bambaşka olabilmesi gibi...

Tabii benim gönlüm de hal-i pürmelalimizi güzelce anlatacak, anlattığı taraflar varsa eşit mesafede kalacak, izleyenleri ortak bir amaca, silkinmeye götürecek sihirli değnek gibi yapıtlar çıkması, kitleleri arkasından sürüklemesi :ppp

Ama bir film, bir senaryo ne geçmişi düzeltebilir ne geleceği. Hele de bizim gibi 1oo yıldır gelişmekte olan bir ülkede:p

Geleceği düzeltmek de, varsa bir derdin çözmek de, oturup film izlemekle değil tembel totonu kaldırıp elini taşın altına sokmakla olur. 

Not:Diziyi ilk fırsatta izleyeceğim. Malum Kpss'de çıkabilir. Bir de Flu Tv'de Yalın Alpay'ın yorumlayışını beğendim.

Flu Tv, pandemi başlangıcında bir tanıdığın linkiyle tanıdığım şimdilik çok iyi giden farklı bir medya. Sosyal medyada bayağı şeylerden bıkanlar için ilaç gibi gelecek.

İzlediğim bloglarda ise bu dizi hakkında ilk yazan Hayat Yazıyor olmuş. Yazı uzun ama içerik boş değil. Yine de çok uzun beeee Hayat:))

 

Öperim, au revoir.

8 yorum:

  1. Ben diziyi izledim ve beğendim. Beğenme sebebim beni yıllar öncesine götürmesi, gerçekçi bir hikaye ve çok iyi oyunculuklar. Dediğiniz gibi dizi nihayetinde. O kadar da anlam yüklemeye gerek yok. Kendinden bir şeyler buluyorsan keyfini çıkart.

    YanıtlaSil
  2. Fragmanı ilk gördüğümde bu ne demiştim, burun kıvırmıştım ama izlediğimde sevdim. Tüm karakterlerin kendince hikayesi var, ama ben en çok Terapist'in hikayesini merak ettim (Peri). Tek sezonmuş devamı olmayacakmış, gelseydi iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Tetapistlerin de kendi terapistleri oluyormuş, böyle bir kural-uygulama varmış:)

      Sil
  3. Valla Nagihancığım ben de izlemeden yorum yaptım. :)
    İtiraf ediyorum:)
    İzlemedim sadece izleyen bir yorumcunun yorumu ve ODATV'deki video bir de yine blog arkadaşımın dizinin bir sahnesinin videosu üzerine yorum yaptım daha doğrusu. Tam olarak böyle. O yorum da şöyleydi, aklımda kaldığıyla söylüyorum, "dizide laikler hep alkolik, içkici, sorunlu, seks düşkünü gösterilmiş...."
    Valla izleyince bak bakalım öyle mi? Yani eğer öyleyse ben bu dizinin başörtülüleri cici, laikleri kaka olarak gösterilen bir dizi olarak düşünüp izlememeye karar verdim. Zaten yorumum da bu kadarcıktı. Sonuçta izlemeyince uzun uzun yorum yapacak halim yoktu zaten belirttim de.
    Bir de kadının şeyhi varmış, şeyh buna çok güzel öğütler veriyormuş filan.
    E yani üfürükçü şeyh, cinci hocaları iyi gösterme propogandası gibi geldi. Malum dinci kesim "şeyhi olmayanın şeytanı olur" prensibindedir. Psikolog, psikolojik danışman, terapist, psikiyatr doktor, yaşam koçu hatta dert dinleyen iyi bir yakın, akraba veya komşu varken şeyh filan gösteren diziye bakamam kimse kusura bakmasın yani baştan önyargılıyım.
    Son videoyu sevgili bir arkadaşımda gördüm ŞAKA MI? diye yorum yazdım, gerçekmiş. :)))Şimdi bir araba bir kadın ölü sandım değilmiş, yanında başörtülü bir kadın şıkır şıkır zil takıp oynuyor...ben böyle bir sahne yazsam elime verip bir de dayak atarlar:)yani sitcomsa olabilir :)
    Yani ne bileyim, çok konuşuluyor ama kesin kararlıyım bakmayacağım. Sonuçta bu ülke akepe yüzünden zaten şeyh, şıh, cinci hoca ülkesi oldu, GATA'nın başına bile cinci hoca tipliyi getirdiler, bir de böyle dizilerde "cici" olarak lanse ediliyorsa (anladığım kadarıyla öyleymiş yani tecavüzcü, sapık şeyh değilmiş) hiç işim olmaz. Müge Anlı'nın programlarında vardı öyle cin, büyü, muska sayesinde kafayı yemiş aileler....ben bu konuda çok katıyım, dizi bile olsa şeyh, meyh yapılırsa cici olarak değil, günümüz gerçeğine uygun olarak sapık, tecavüzcü yapılırsa okey derim. Çünkü böyle. Ha istisna iyi şeyh varsa, istisnalar kaideyi bozmaz. Kısaca hayatın her alanında buna diziler dahil şeyh,şıh,hacı,hoca kaldırmak taraftarıyım.
    Ay çok uzun yorum oldu kusura bakma beybisi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla eleştirilerin büyük kısmı bu dixinin 10- 15 yıl önceki Türkiyenin sosyal yapısını / durumunu gösteriyor şeklinde. Şimdiyle ilgisi yok galiba. İzlersem dönücem:))

      Sil
  4. Hâlâ kpss'ye giriyor musun?
    İki bölüm izledim sinema mezunu bir arkadaşın ısrarıyla,izlesende olur izlemesende ve evet okumadan izlemeden de çok iyi analizler yapılabilir narda kişi yetkinse. (Öylesin)
    Bloğu kapattım korkudan telif melif bir şeyler dedi momentos korkuttu beni. Sen aydınlatırsan sevinirim. İyi geceler, pardon sabahlar :)

    YanıtlaSil
  5. Yok ya ne kpss'si:)
    Valla bizim yaştakiler kendini biraz yetiştirebilmişti, onun ekmegini yiyoruz diyelim:)
    Kapatacak bi' şey yok. Karikatüristler haklarını aramak için ayağa kalkmışlar. Gerçi karikatürleri sildim ben de tek tek. Kimin olduğunu bile bilmiyorum bir kısmının, alıntı dememişim ama ben sahiplenmedim ya. Neyse. Anladığım.kadarıyla sayfalar dolusu karikatür yayınlayıp bol reklamla sitelerinden para kazananlar hedef alınmış en çok.
    Telif hakkı her zaman önemli tabii, internetten görsel kullanırken daha dikkatli olmak gerekecek sadece. Kontrollü çilgınlıkların yazısı vardı bu konuda:

    http://cerenin-gunlugu.blogspot.com/2020/12/blogda-kullanlan-gorseller-suc-mu.html?m=1

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)