Gulyabani, Hakka Sığındık, Koyda, /H.R.Gürpınar, K.Mansfield, Hece Öykü Dergisi


Mansfield'a ilk kez Kendine Ait Bir Oda'da rastlamıştım galliba. Zaten Woolf'un yayınevinden çıkmış bir çok kitabı. Erken ölmeseymiş daha iyi olabilirmiş. Böyle bir yorumu da galiba H.E. Bates'ın kitabında okumuştum. Gerçekten sihirli bir şekilde bizi alıp o koya götürüp bıraktı Mansfield. Başka kitaplarını okumak isterim.

Sabahattin Eyuboğlu'nu araştırırken bu kitabı çevirirken kalp krizinden vefat ettiğini öğrendim. Gargantua ile ilgili yazım arşivde olacaktı. Merak ederseniz göz atın kitapkurtları.

Tam da corona Çin'de baş göstermişken Hakka Sığındık'ta İspanyol Nezlesiyle karşılaştım. Bu da böyle bir anımdır:)
Gulyabani sadeleştirilmiş, diğeri değil. İkisini de sadeleştirilmemiş diye almıştım oysa. yine de ikisi de su gibi aktı. Gürpınar'ı mutlaka herkes her çocuk ve genç okumalı. Zira sürükleyici romanlar olduğu kadar yakın tarihimizi ve yurdum insanının sosyolojik bir resmini görecekler. Sorunlarımız, kafa yapımız, üçkağıtçılığımız, düşene tekme atışımız, zulme sessiz kalışımız, paraya tapanlarımız, yönetim zihniyeti.....hiç değişmemiş. Yazık ki...
Düpedüz adındaki, biraz polisiyeyi deneyen öyküm Hece Öykü sayfalarındaydı. Burada Arkası Yarın formatında yayınlamak istiyorum. Okursunuz belki.

2 yorum:

  1. not alındır tek, Gürpınar gerçekten bir efsane sosyolojik açı da dediğin gibi oldukça iyi yansıtılmış kitaplarında. Keyifli okumalar olsun, sağlıkla...

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)