Rastlamasan Hiç Haberin Olmayacak Filmler










 Tv'de denk gelip izlediğim ve beğendiğim bir film.

Orijinal adı Wakolda. The German Doctor ya da Aile Doktoru adıyla da gösterilmiş.


Arjantin'de saklanan Nazi subaylarından bir doktorun bir aileye "bulaşması" diyebiliriz konusu için.

Bu doktor sıradan bir doktor değil, insanlar üzerinde deneyler yapan acımasız bir nazi subayı. Gerçek hayattan bir karaktermiş kendisi. Şu kişi:


Ben şahsen bu Nazi- soykırım konulu filmlerinden bıktım fakat film doğrudan bu konuyu anlatmıyor ve sinema dili açısından gayet iyi. 


natalio oreioro german doctor ile ilgili görsel sonucu
natalia abla:)
Filme başından rastlamadım ve başroldeki kadın oyuncuyu o mu değil mi diye incelemem gerekti zira Natalia Oreiro, lise yıllarımda ailecek izlediğimiz pembe dizileriyle meşhurdu hafızamda:) Bu filmde ise hiç de soap opera aktrisi gibi değildi. Gayet iyi uymuştu filmin atmosferine.

Diğer oyuncular da iyiydi, gerilim miktarı da. Genel olarak iyi puanlar almış film, imdb,sinemalar, rotten tomatoes gibi sinema sitelerinden.


Filmin çekildiği yerler de o kadar güzel ki gerçek mi diye araştırdım :)

Filmin künyesi hakkında benim gibi internette bilgiler bulabilirsiniz. Sadece yönetmenin (Lucia Puenzo) kendi romanından bu filmi uyarlayarak çektiğini ekleyeyim.


                                                natalio oreioro german doctor ile ilgili görsel sonucu



Bir de online film izleme sitelerindeki yorumlara güldüm. Bir tanesi bomboş bir filmdi yazmış. Filmi beğenen bir diğeri cevap olarak doksan dakika o boşluğa mı baktın yazmış :)

Recep İvedikler'in,  teknik efektten geçilmeyen Hollywood yapımlarının gişe rekorları kırdığı bir yerde... Bu arada Recep İvedik'in neden bu kadar beğenildiğini de geçenlerde okuduğum bir kitap sayesinde çözdüm. Tabii bunun için kitaba da gerek yoktu, biraz ülkesinin insanını reelden gören* herkes bilebilirdi:) Kitap hangi kitap mıydı? Cevap: Murat Bardakçı'nın Osmanlı'da Seks kitabı. Merak edenler olursa yorumlarda cevaplarım kitapta ne bulduğumu :)

Au revoir canlar.

*Başka toplumlarda da vardır elbet belaltı şakalar veya iğrençlikler ile güldürme- gülme ama bizde seviye düşüklüğü daha fazla sanki? Acil sosyoloji okumam sonra da sahaya çıkmam lazım :p 


Not: Çocuklarınıza komedi ve aksiyon dışında filmler de olduğunu anlatıp sıkılmadan izleyebilip yorumlayabilmeleri için çaba sarf edin ama e mi, dünyanın kültürel çöküşünü yavaşlatalım biraz:)

Not 2: Sinema etiketi altındaki yazılarımda filmlerin değil yönetmenlerin adı etiket olarak geçmektedir. 

2 yorum:

  1. Ben merak ettim, kitapta ne buldun?
    Bir de sakalımız yok ki sözümüz dinlensin!!!
    Oku dedim, sosyoloji oku....

    YanıtlaSil
  2. Recep ivedik şakaları ile orijinal Nasreddin Hoca fıkraları arasinda hiç fark yokmuş. 1500-1600'lere kadar kaba cinsellik iceriyormus. Sonra birden Sufi olmuş bizim hoca:) meğer Türk milleti hep böyle egleniyormus:))
    Okuyacam anasını satiim.sakalli görmek istemem seni:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)