Tanrı Misafiri

Evvel zaman içinde batıda Yotan diye bir köy varmış.

Köyde pek namazı niyazı olmayan Ali Mahmut diye bir köylü yaşarmış.
İşin doğrusu Ali Mahmut döneminin sayılı ateistlerindenmiş.
Köyün imamı da, cemaati de bu durumdan pek hoşnut değilmiş.

Gel zaman git zaman bizim ateist Ali Mahmut bir gün Hakk'ın rahmetine kavuşmuş.

Köyün imamı "Ben bu adamın cenaze namazını kılmam" diye diretmiş.

Köy halkı da " Allah'a inanmıyordu. Biz bu herifi gömmeyiz" demişler.

Durumu gören köyün yaşlılarından Müzeyyen hanım, köyün dışındaki tepelerden birinde tek başına yaşayan, köylülerin İşdeli İsmail diye andıkları köylüye haber vermiş.

İsmail'in de pek namazla niyazla ilgisi yokmuş ama yine de köye gitmiş. Cenazeyi almış ve kendi evinin yakınlarında bir yere gömmüş.

O akşam imam Nazmi efendi, müezzin Mustafa efendi ve tüm cemaat aynı rüyayı görmüşler: Ali Mahmut cennette çok iyi bir yerde keyif yapıyormuş.

Sabah herkes birbirine rüyayı anlatmış.

İmam ve  müezzin, yanlarına bekçi Şinasi efendiyi de alarak sabah karanlığında yola çıkıp öğleye doğru İşdeli'nin yanına gelmişler.

İmam sormuş: Kardeşim sen nasıl bir dua ettin ki bu imansız Allah katında bu kadar iyi bir yere gitti?


İsmail efendi :Vallahi ben bir şey yapmadım, rahmetliyi gömdüm. Sonra da yüzümü gök yüzüne çevirip, Allah'ım, bazen soğuk kış gecelerinde, bazen sıcak yaz günlerinde insanlar kapımı çaldı ve biz Tanrı misafiriyiz dediler. Ben de senin misafirlerini en iyi şekilde ağırladım. Misafirleri güvenip bana yolladığın için onlara da neyim var neyim yoksa yedirdim. Ben de sana ilk defa bir misafir yolluyorum, güvenimi boşa çıkarma, dedim. 

22 yorum:

  1. Çok güzel bir hikayeymiş. Din kimseyi ayırt etmeden kucaklamalı. İnsanlık önce merhametli olmakta zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bütün insanlardan daha merhametli olmalı, olmak zorunda...

      Sil
  2. cemaatlerin kullandığı nokta bu inancı zayıf olan, oysa tanrı herkese karşı adildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemaat ve tarikat cehennemi olduk. 10 yıl önce böyle bir cümle kuracağım aklıma gelmezdi...

      Sil
  3. Ne desem ki,gerçekten çok ilginç ve güzel bir hikayemiş..Yani tanrı misafirinin değeri anlaşılmış oldu burada..Emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk okudugumda çok hoşuma gitmişti benim de. Allah ötekilrştirmiyor insanlarin ötekileştirdiği kadar.

      Sil
  4. Narda'cım ne güzel yazmışsın yine, eline sağlık, umarım yeni kitap hazırlığı vardır:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var var da işte öykü ağır ağırtamamlanan bir tür:)💓

      Sil
  5. heey sonunda çok sırıttım yaa ne güzeldiii :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Okudum canım, çok teşekkürler, seviyoruz seni💓

      Sil
  7. demek ki misafirlere hizmette kusur etmemeliymişiz... teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  8. Ateistlere de yer açılabiliyormuş cennette demek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Allah c.c merhametim gazabımı geçmistir buyurmuş, bilemeyiz artik kim faydalanır bu hazineden, kulla Allah arasinda sonuçta:)))))

      Sil
  9. Ne güzel bir hikaye ve de dokunaklı... deepin blogundan keşfettim sizi, artik takipte olacağım, sevgiler bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İade- i ziyaret yapayım o zaman:)

      Sil
  10. Hahaha afişi yapıp asalım din tüccarları belki anlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinin tüccarı olmuşsa ekmek kapısını yıkar mı hiç...

      Sil
  11. cehaletle kendi inançlarına zarar veriyorlar haberleri yok ne denir ki buna güzel bir hikayeymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumun tam ifadesi olmuş yorumun.
      Selamlar.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)