HANGİ YANGINI SEÇSEM


kim girer bu ucundan kanayan güne
…kim erkenden yorulur yaşamaktan
kıyıda kalmış bir kent yalnızlığını
yakıştırır yüreğine


…acıyla güzelleşiyor bir kadının yüreği,

…kim öğretiyor düşlerimizi saklamayı 

***

Haydar Ergülen'i okurken "İşte bir Turgut Uyar daha" dedim içimden.
Hemen her şairde olduğu gibi son dönem şiirleri daha iyiydi.
Ergülen'de şahit olduğum şu: çok güzel,pırıltılı, yüklü dize ve imgeler var ama sanki bir şiiri o dizeyi açmak,çoğaltmak için yazmış. Yazmış da yazmış.

Nar kitabındaki şiirlerine bakarak söylüyorum bunu. Turkuvaz yayınlarından.

Sevdiklerim aşağıda:

şimdi balkona çıksan sokaktan üç adam geçse
birbirine benzemeyen ve birbirinin izinde
biri sensin sularda boğulursun,
biri sensin yaraların aşkın hükmünde,
biri sensin ucuz alıcıları yüklenmiş çerçi,
bakışınla başlıyor üç adamın tarihi           (kış dersleri)

***
…dün gece bir daha kimseye küsmemek için
yalnızlığımın yanına taşındım, küçük bir fener gibi
kendinden daha uzak kimsesi olmayana              (dün bir gece buldum)

***
evimi bir sokakla aldattım, üstümde
ay var bu gümüş semtinde bir sokağın
üçüncü katıyım, deniz bana bakıyor,
ben artık yalnızca denize karşıyım

            üstüme gelme ay hanım, kuzguncuk otelinde
            iyilik katına çık, senin konukların ağır,
            ben bir anıyı ağırlamakla geçen hayatlardanım.              (kuzguncuk oteli)
***

Bunu bahçesinde kötülük besleyen
herkes bilir
bir kadına gitmek için
aşk her zaman erkendir   ( muhabbet kuşu ile su aygırı)

***
- hangi yangını seçsem
İki ateşin arasındayım, ruh ve ten!
Yangın yer yer devam ediyordu  (Yangın yer yer devam ediyordu)

***

 Sana tanık bulunur şehre salınmış gövde
kaldır artık göğsünden şu lekesizliği
soyunup başımız önde şehri çıkalım!

Dünya beni acıtacak kadar büyükmüş, demek için
Küçük yalnızlığını dünyaya bağışlayan,
Bakışlara kalplere kurulmuş aynalarda
Herkes öyle yalnız ki yalnızlığı bilen yok
Ve insanın insana uzun cehenneminde
Kendi yüzüne bakacak kadar güzel değil hiç kimse

(…) (gövdelerin gecesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)