9 Nisan 2013

8. İTİRAF , İTİRAF : BİLMEDİĞİM BİR ŞEY SÖYLEYİN



                Bir hareketlenme olunca avluda küçük bir kalabalığın oluştuğunu ancak anlayabildim. Ya da bu kalabalık sadece Selim İleri ve diğer yazar-çizer takımının öz kalabalığıydı. Program saatini geçeli tam yarım saat olmuştu. Hiç şaşmaz; en az yarım saat. Kalabalığın içini seçemeden salona sürüklendik. Aslında ilk panel için buradaydım, gerçekleri söyleyecekler miydi? Edebiyat ve Medya. Programda belirtilen katılımcılardan biri yoktu, yerine iki kişi gelmişti. Medyada, kitap ekleri de dahil, işin reklam karşılığı tanıtımdan öte bir şey olmadığını söylediler.
             İzleyiciler tarafında bulunan, böyle tekliflerle hiç karşılaşmadığını söyleyerek karşı çıkan gazete eki editörünün ise 22 yıldır bu işi yapmasının getirdiği "ağır abi"liğini açık ederek gönlünü aldılar.   "Bağımsız edebiyat dergilerine, eleştiriye, eleştiri kurumuna ihtiyacımız var" dediler. Bloglardan ve dijital medyadan iyi diye bahsettiler, bağımsızlık açısından.  O bağımsız eleştirinin en güzellerini, en sakınmazını blogumda yapmaya karar verdim o sırada.  750 milyon dolarlık yayıncılık piyasasını da not aldım; ders kitapları hariç hem de, 2012 yılı yayıncılık raporuna göre. Bunu da acımasız eleştirilerimde yeri geldikçe kullanabilirdim.
                              
                                               9. ÖYKÜDE HAYAT İZLERİ Mİ? NE GEREKSİZ BAŞLIK!
                Ama Mehmet Zaman Saçlıoğlu'nu dinlemek istiyordum. Daha hiç kitabını okumamıştım da bir röportajını beğenmiştim. Oysa bu bölümdeki en güzel konuşmayı ne o, ne Behçet Çelik yaptı, Birgül Oğuz diye bir kız yaptı. Ara verildiğinde -işini bilen o piyasacılardan birinin açtığı- stantta kitaplarını aradım. Bulamadım. M. Z. Saçlıoğlu'nun listemdeki  iki kitabını aldım. Birisini T. Bey'e kaptırdım, söz verdi ama ben yine de buradan sesleniyorum, haftaya gelecek o kitap, yoksa sizi ifşa ederim J
                              
                                           10. HAKAN GÜNDAY İŞİ ÇÖZMÜŞ, YOLU AÇIKTIR BÖYLE GİDERSE
                Edebiyat ve iktidar: Edebiyatın iktidarları da buradasınız işte. İçimizden geçirdik bunu seslice.
              Bana Akif Kurtuluş gibi panelistler verin gerisini koyverin. Azıcık salın gari, kendinizle bile dalga geçin. Edebiyatla iktidarın ta en başından, her zaman ve her yerde bağı oldu ki, dedi. Üstelik sadece siyasi iktidar değildir söz konusu olan, her çeşit iktidar edebiyatın alanındadır, işçi-işveren, karı-koca arasındaki iktidar da… dedi Pakrat Estukyan. Hakan Günday hazırlanılmış gibi ama hazırlanıldığı belli olmayan güzel sözler söyledi. Ama en çok, bir izleyicinin sorusuna verdiği cevapla beni mest etti. İşi çözmüş. Hangi kitabıyla başlasam okumaya?   
               
                                               11. O KİTABA ARKA KAPAK YAZIM NASIL ÇIKMADI?
                Çünkü yayıncı yazarın isteğini her zaman yerine getirmiyormuş. J Gerçi sevgili yazarı görüp selam verdiğimde kendisi hatırlattı, unutmuşum. Ben sadece kitabını okumuş ve düşündüklerimi yazmıştım. Yazdıklarım eline geçtiğinde yeni baskılarında arka kapakta kullanma fikrini duymak bile bana yetmişti. Hâlâ da yetiyor. 

7 yorum:

  1. Yazi basligini goruyorum ama yazi gornmuyo:( problem bendenmi kaynakli acep ;)

    YanıtlaSil
  2. bende de sorun yok desem gıcıklık mı yapmış olurum sayfayı yenleyince de mi aynı acaba çok ilginç ama başlık var yazı yok Allah Allaah.

    Bir gün senin gibi olmayı hayal ediyorum birike birike kırk kütüphaneyle falan artık ancak diyorum sonra inşallah böyle kültürlü bir hanımefendi olurum ben de:)
    Hakan Günday geçen ay kütüphaneden almıştım iki kitabını elimde süründürme huyum yüzünden yetişmedi tabi. Kinyas ve Kayra yazarıni ilk kitabı hayli yakın bulmuştum da kendime depresif takılıyordum karakterle bitiremedim ama dediğim gibi bir gün tekrar alıp kalan kısmı da bitiririm inşallah.Diğeri de Az dı yazarın son kitabıydı sanırım ona da aynı anda başlamayadım biri bitecekti belki neyse nasip işte. Bunda kitabın ismini tanımlarkenki oyun cezbetmişti beni A ve Z alfabenin ilk ve son harfi.Nasıl yarım yamalağım yahu tek tek ilerle Şeyma mesajı verdi şimdi bu olay bana öyle yapacağım herhalde bundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen blogspot bey çok yoğun oluyor,kafası karışıyor, ondandır kurabiyem :)

      iltifat etmişsin, senin daha iyi olacağından kuşkum yok, en azından rol modelin benim :pppp

      Bence de ağırdan al, tek tek, aheste, tadını çıkara çıkara:)Öpüldünüz efem gıyaben :)

      Sil
  3. Yahu, onbir madde sıralamışsın, birden sonra sekize atlamışsın. Nerde kızım gerisi?
    O yayıncıyı, kusura bakma ama ben yayıncıdan saymıyorum. Matbaacı o, hem de en dandiğinden.
    Ha o yazara da pek güvenme bence, kıvırmayı iyi bilir.:))

    YanıtlaSil
  4. aradakiler araf.

    yayıcı ve yazarlar hakkındaki görüşlerimi ve farkındalığımı biliyorsun ki, meraklanmana gerek yok.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)