KUM VE KÖPÜK


Daha dün kendimi,
Uyumsuz titreşimlerle hayatın göğsünde dolaşan
Bir toz zerresi olarak görüyordum;
Bugün ve işte şimdi biliyorum ki,
gök benim, ben kendim;
ve uyumlu toz zerreleri halinde
bu, içimde dolaşıp duran da
hayatın kendisi

***
Kendi uyanışları içinde diyorlar ki,
"Sen ve içinde yaşadığın dünya
Bir kum tanesinden başka bir şey değilsiniz
Uçsuz bucaksız bir denizin
Uçsuz bucaksız sahilinde."

Ben de benim rüyamın içinde
Diyorum ki onlara,
"O uçsuz bucaksız deniz benim
Ve bildiğiniz bütün âlemler de
Kum tanelerinden ibaret
Benim uçsuz bucaksız sahilimde."

***
Yalnız bir kere dilsiz kaldım,
Biri bana "Kimsin sen?"
diye sorduğunda.


***
Ruhumla tenim birbirini sevip de
Evlendikleri zaman
İkinci kez doğdum hayata.

***
Bir kum tanesinin çevresinde
İnşa edilmiş bir tapınaktır,
İnci dediğimiz taş.

Hangi tutku,
Hangi hasret inşa etmiş
Bizim tenlerimizi,peki,
Ve ne tanesi çevresind?

***
Tuhaf,pek tuhaf!
Belli hazlar için duyduğum arzu,
Duyduğum elemlerin de bir parçası.

***
Mutlak hakikatin cahiliyim.
Fakat bu cehaletimin önünde eğiliyorum;
Bu eğilmede saklı benim onurum
Ve ödülüm.

***
Zihnimiz bir süngerdir,
Kalbimiz bir dere.
Tuhaf değil mi, çoğumuz emmeyi seçeriz,
Akıp durmak,çağıldamak yerine?

***
İçinizde tanımlayamadığınız erinçler yahut sebebini bilmediğiniz
Kederler duyduğunuz zaman,
Gerçekte, büyüyen, genişleyen şeylerle beraber
Büyüyor,genişliyor
Ve daha büyük bir benliğe yükseliyorsunuzdur.

***

6 yorum:

  1. İnsan ne kadar garip bir bulmaca değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Mutlak hakikatin cahiliyim, fakat bu cehaletimin önünde eğiliyorum. Çünkü bilmeyen, bilmediğini de bilmeyen cahildir.
    Ancak bilmeyen ve bilmediğini bilenin, ki bu benim, iyi bir talebe olmaya istidadı vardır. Öğrenmeye. Belki delirmeye.

    Şu da çok güzel;

    Yalnız bir kere dilsiz kaldım,
    Biri bana 'Kimsin sen?'
    diye sorduğunda.

    En çok cevap verilebilmesi gereken soru halbuki,
    bu soruyu cevapsız bıraktırmayacak bir hayat yaşamak dileğiyle..

    Teşekkürler N.Narda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Cibran için filozof diyorlar ama sufiliğe daha yatkın sanki...

      Sil
  3. ruhun ve tenin barıştığında yaşadığın mutluluk ne kadar olağan, öyle zor bir şeyi başarmışsın ki tarafımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cibran(ın dediği) kadar başaramadımsa da henüz, evet,eskisinden gayet iyiyiz birlikte :)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)