UMAMİ: ZEHİRLEDİM SENİ

     Tanıdığım biri ile birlikte markete giriyoruz. Ben de birkaç tane hazır çorba alayım bari, diyorum. Karşı çıkıyor:

- Çok zararlı onlar,alma canım.

- Nesi varmış ki, diyorum, (gıda konularını takipteyim ama özel bir durum mu var gibisinden.)

- Hazır gıdalardan mümkün olduğunca kaçınıyorum da.

- Öyle tabii. Ama çoğunca bir şey gelmiyor elimizden diye ekliyorum.

- Mesela kola içilmez bizim evde senelerdir, diyor.

- Bizde de, diyorum.

     O, oğlu istediği için bisküvi, çikolata nevinden bir şeyler, ben de çorbaları alıp çıkıyoruz.

     Dur bi’ daha bakayım şu etikete diyorum. Pek de ünlü,yabancı bir marka.Senelerdir Türkiye pazarında.(Verecem be adını yazının sonunda) Doğal sebze vs.nin doğal şartlarda kurutulduğundan filan bahsediyor. Yabancı olduğum tek kelime “monosodyum glutamat”.

     Yaşasın internet!

     Food-info.net ilk karşıma çıkan kaynak oluyor. Geçen aylarda “şeker”için de oradan faydalanmıştım. Sonra meşhur Mayo Clinic’in bi’ soru-cevap köşesine bakıyorum. İngilizce bir- iki sayfa daha.

     Madde masum. Bir tür amino asitmiş; vücudumuz kullanırmış ,hatta kendisi rahatlıkla sentezleyebiliyormuş;doğal olarak bir çok gıdada bulunuyormuş; son zamanlarda ise bir bakterinin fermentasyonu sonucu elde ediliyormuş; maddenin ticari patenti 1907’ den itibaren bir Japon firmasındaymış; çok miktarlarda olmadığı sürece zararlı değilmiş; E kodu 621 imiş filan da falan.

     İyi. Rahatladım. Derken…..

     Esas noktayı yakalıyorum: Aroma artırıcılar grubundaki bu madde UMAMI adı verilen 5. bir tatmış! Tatlı, tuzlu,ekşi,acı bi’ de umami.
     Bu umami eklendiği yiyeceklerin lezzetini artırıyormuş.



     Ta-tam!

     Yani Yüce Rabbimizin öyle bir nimeti ki (!) bu umami ne pişirirsen pişir, içine birazcık bundan at, dünyanın en lezzetli yemeği oluversin, sen de en usta aşçı!
     Değinmek istediğim nokta-i mühimmeyi anladınız di mi?

     Peki çorba paketimin üzeirnde monosodyum glutamatın miktarı yazıyor mu?

     Ne gezer!

     Peki bu çok miktarlarda alındığında insan sağlığı için zararlı olan maddeyi kim denetliyor bizim için?

     Bence hiç kimse!

     AFİYET OLSUN !
…….

Buraya da birkaç alıntı:


        
In USA:

In the 2004 version of his book On Food and Cooking, food scientist Harold McGee states that "[after many studies], toxicologists have concluded that MSG is a harmless ingredient for most people, even in large amounts."[20]


Australia and New Zealand


Standard 1.2.4 of the Australia and New Zealand Food Standards Code requires the presence of MSG as a food additive to be labeled. The label must bear the food additive class name (e.g., flavour enhancer), followed by either the name of the food additive, MSG, or its International Numbering System (INS) number, 621.[21]

From mayo clinic:

Question


Monosodium glutamate (MSG): Is it harmful?


My favorite Chinese restaurant has a sign that says "No MSG." What is MSG? Is it bad for you?


Answer


from Katherine Zeratsky, R.D., L.D.


Monosodium glutamate (MSG) is a flavor enhancer commonly added to Chinese food, canned vegetables, soups and processed meats. Although the Food and Drug Administration (FDA) has classified MSG as a food ingredient that's "generally recognized as safe," the use of MSG remains controversial. For this reason, when MSG is added to food, the FDA requires that it be listed on the label.


MSG has been used as a food additive for decades. Over the years, the FDA has received many anecdotal reports of adverse reactions to foods containing MSG. These reactions — known as MSG symptom complex — include:


 Headache


 Flushing


 Sweating


 Facial pressure or tightness


 Numbness, tingling or burning in face, neck and other areas


 Rapid, fluttering heartbeats (heart palpitations)


 Chest pain


 Nausea


 Weakness


However, researchers have found no definitive evidence of a link between MSG and these symptoms. Researchers acknowledge, though, that a small percentage of people may have short-term reactions to MSG. Symptoms are usually mild and don't require treatment. The only way to prevent a reaction is to avoid foods containing MSG.

NOT: YAPAMIYORUM ŞU {DEVAMI...} ATLAMA ARALIĞINI.. HEY BLOGSPOT ÇALIŞMIYO BU :)

2 yorum:

  1. "Bir lokma, bir hırka" yaşayanlr için ne demeli. Benim gibi...

    YanıtlaSil
  2. Darısı başımıza diye dua ederiz, dervişane...:)

    Yapabilsek keşke,bu kapitalist düzene (ve nefse)karşı durabilsek...

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)