Kim Bu Köpek

O kapının önünde yatan köpek kim?

Sen değilsin ben değilim peki kim
Kim patilerini el gibi açan, pençelerini gizleyip de
Kuyruğunu kıstırıp yağlı parçaları yutan sincap gibi saklayan nevalesini varmış gibi cebi

Eniğini de onduran yaban ellerde malikânesi

Sen değilsin ben değilim

Kim bu köpek hangi kasapsa kemik gelsin de önünde bekleyen.

Her devirde kuyruk sallayan kemikleri iri iri yutan
Kursağı hiçbir devirde boş kalmayan

Kim bu köpek
Sen değilsin, ben değilim
Peki kim.
.....
Mısırlı Hasan Sakur Paşa

Sadeleştiren:N.Narda

5 yorum:

  1. Ay bebeğim yaaaa, bunlara köpek demek köpeklere hakaret olur.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Paylaşımı okudum. Her devirde kuyruk sallayan, kemikleri iri iri yutan ve kursağı hiçbir devirde boş kalmayan köpeklerin kim olduğu bellidir. Bunlar kendilerini de çok iyi bildikleri gibi, saklanma ve utanma ihtiyacı da duymuyorlar. Çünkü alınlarının şah damarı kırıktır bunların. İnşAllah bir gün, çanaklarına atılan kemikten geberir giderler. Su testisi su yolunda kırılırmış...
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haysiyet kelimesi sözlüklerden kaldırılmış...

      Sil
    2. Merhabalar.
      Aslında yukarıdaki yorumu hazırlarken, keşke rahmetli Paşa şiirinde köpeği değil de çakalı, sırtlanı kullansaydı şeklinde bir hissiyatım vardı, ama bunu dile getirmekten vazgeçmiştim. Bücürükveben de benim gibi düşünmüş olacak ki, "bunlara köpek demek, köpeklere hakaret olur" şeklinde yorumunu tamamlamış. Gerçekten köpekler, haysiyetli ve sadık yaratıklardır.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)