ÜLKÜCÜNÜN İSYANI

 

Mahallede bulduğum ilk elektrikçiye girdim. Tv kablosuna ek yapmak için f konnektör gerekiyordu. Dükkandaki adam biraz bezgin biraz kızgın yanındakine bir şeyler anlatıyordu. Cumada birileri bir şey demiş, o da neyi neden dediğini, buna karşılık ne söylendiğini filan anlatıyordu. Esmerliği sözlerine, vurgularına yansımıştı. 6 lira verip f konnektörü aldım. Tv yeni yerinde süper oldu.

 

İkinci gidişimde önceki oturanlardan kalan ve eşimin nedense söktürmek istemediği avizenin abidik gubidik lambasını arıyordum. Adı kapsül ampülmüş. Bit kadar bir şey, ama 20 watt, o da 6 lira. Esmerliği ruhuna işlemiş adam bir yandan elimdeki örnek ampule bakarken bir yandan

oğlunun dağıttığını söylediği rafı toplayarak ve şimdiki gençler hep böyle dağınık diye söylenerek ampülü bana verdi. Esmerliği kafası gibi karışık, güneşten de olabilir, öfkeden de. Ben para vermek için cüzdanımı çıkarırken ambalajından metal bir parça çıkarıyor. Şu, diyor, elindeki parçaya (basit iki halkadan ibaret, sanırım avize askılığı), şu nedir ki,şu bile 23 lira olmuş. (Kim takar, kim alır, el emeği derken herkes pahalı bulur manasına bir şey dedi.) Evet dedim, her şey çok pahalı. Allah hayırlısını versin dedim en apolitik halimle. Hayırlısı mı, tamam versin de akıl da vermiş Allah dedi. Memleketin geldiği hale bak. Ahaber'e bakarsan güllük gülistanlık. Ben Ayalan tv diyorum ona. Kusura bakmayın kafanızı ağrıtıyorum ama 61 yaşındayım. Ülkücüyüm. Bu yüzden hapis bile yattım ama şimdi bakıyorum... Esmerliği sözünü kesiyor, jest ve mimikleri konuşuyor. Olmaz diyor sonra, 19 yaşımdan beri namaz kılıyorum, Allah kabul etsin diyorum hemen, amin diyor, böyle şey olmaz, insanın dili ile kalbi diyor, bu arada esmer elleri dudaklarını ve kalbinin yerini gösteriyor, bir olacak, bir olmadı mı olmaz, diyor. Daha fazla konuşamıyor, ikide bir duraklıyor, es veriyor, hava sıcak, Ankara alışkın değil bu havalara, adamın kırlaşmış ülkücü bıyıkları dikkatimi yeni çekiyor, benim küçük amcam da ülkücüydü diyorum, nerede oturuyor diyor, Yenimahalle diyorum, başka bir şey demiyorum, paranın üstünü çoktan aldım, adamın içindeki esmerlik beni bırakmak istemiyor, bıyıkların ucundan esmerlik yayılıyor dükkana, dükkan da esmer. Hakkınızı helal edin, tuttum sizi diyor. Helal olsun deyip çıkıyorum. Ha şunu da dedim, ülkenin halini görünce ben de olmaz olsun böyle sağcılık diyorum, dedim. (Ülkede bir solculuk olmadığını artık biliyorum.)

 

Not: Ahaber'e bakarsın güllük gülistanlık diyen önceki semtimdeki mahalle kuaförüydü. İlk kez mecburiyetten gitmiştim. Kadın 45-50 yaşlarında, başında türban olan bir kadındı (başörtüsü değil).  Esmer ülkücü, Ahaber değil Ayalan tv dedi, sonra da ekledi, hiçbir şeyi görmeyelim, duymayalım, unutalım istiyorlar.

 

İşte böyle, olayın hepsi bu.

 

 Elektrikçiye üçüncü gidişim de var ama bu konuyla ilgili bir gelişme olmadı.  Sadece ülkücünün esmerliğindeki öfke yüzdesinin en yüksek bileşen olduğunu anladım. Eve dönerken duyu tesisata kendim bağlamaya kesin karar verdim ve youtube videosuyla bu işi de hallettim.

 

Not2: Evimin erkeğiyim.

Not 3: İsyankar ülkücü bir şey daha dedi ama onu amcama soracağım.

6 yorum:

  1. Ah Narda'cım Allah kolaylık versin.. Adam tuttum sizi deyince ilk "sizde iş var, tuttum sizi" gibi anladım, güldüm:))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    "Memleketin geldiği hale bak!" O da çok iyi biliyor ki, memleketin bu hale gelmesindeki nedenlerden biri de davasına ihanet etmiş olan ülkücü Devlet Bahçeli'dir. Ben de esmer ülkücüyüm. Ben de aynı şeyleri söylüyorum. Ülkede bir solculuk kalmadı da, kalan ülkücülük neye yarıyor? Devletin, Cumhuriyetin, Demokrasinin, milletin kuyusunu kazanlara alet oluyor. Var mı daha ötesi? O Esmer ülkücüye aynen bunları söyle, sizinle aynı fikirde olduğunu beyan edecektir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Ülkücüler günah çıkatıyorlar anlaşılan. Bir gün gelecek herkes "Ah ellerim kırılsaydı" diyecek bu gidişle.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)