Ne Okudum (8) :YÜZBAŞININ OĞLU, NEDİM GÜRSEL

İlk kez Nedim Gürsel okudum.

2014'de basılmış.

Yani, okumasam da olurmuş. Üçte ikisine varmadan  bıktırdı, dön dolaş gel aynı şey.

Yaşlı bir adamın çocukluk ve en çok Galatasaray Lisesinde okurkenki anılarını anlatması. Tabii dönem Menderes dönemi. Menderes'in asılması filan var arada ama bu yüzeyden anlatılan bir şey. Ergen karakterimizin sıra arkadaşının annesiyle ilişkiye girmesi ile paralel yürüyor anılar. Karakterimiz, Menderes'in asılmasına onay veren subaylardan birinin oğlu. Okula girdiğinde babası yüzbaşı olduğu için yüzbaşının oğlu lakabı takılıyor ona.

Dediğim gibi, gereksiz bir okuma oldu benim için. Yalnız şuna şaşırdım, anlatıcı, güncel zamanda kaydediyor teybe bu hatıralarını ve gerçek güncel eleştiriler var kitapta. O dönemde böyle cesur eleştiriler yapılabiliyor muydu :)

Zaten son sayfa şöyle bir notla bitiyor: (Karakter bir sebeple şikayet ediliyor), evindeki bu bantlar dinleniyor ve hakkında başbakana hakaret ve müstehcenlikten dolayı suçlu bulunuyor.

Hah ha ha...

Au revoir.

8 yorum:

  1. Bu kitap ilk çıktığında Nedim Gürsel'in romanın tanıtımını yaptığı söyleşiye katılmıştım, uzun uzun anlatmıştı, konuşulmuştu üzerinde, birçok kişi kitabı alıp imzalatmıştı ama bana hiç cazip gelmemişti ve Boğazkesen-Fatih'in Romanı'nı alıp imzalatmıştım. Aldığım kitaptan çok memnun kaldım ve yazarı çok başarılı buldum. Belki başka bir kitabı uyabilir size de:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ın Kızları var şimdi elimde. Ona da bir bakayım da..

      Sil
  2. Aynı duyguları paylaşıyoruz... Okurken çok daraldığım ama o dönemler kitaplarımı yarım bırakmadığım için sonuna kadar okuduğum bir kitaptı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha kısa olsa okunurdu belki ama sarkmış işte. Ben aralarda atladım bile 5-6 sayfa:)

      Sil
    2. Bir önceki yorumda demişsiniz ya "Allah'ın Kızları" var diye. İşte o eseri tek geçerim. Çok güzeldi :)

      Sil
  3. Yani sonuç olarak bu yazarın "Allahın Kızları" kitabı tavsiye ediliyor sadece değil mi? Vallahi hayat kısa, okunacak kitaplara nokta atışı yapıyorum artık. :) Teşekkürler Narda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahın Kızları'nı da okudum. Daha doğrusu atlayarak okudum. Putların romanda konusturulması orijinal bir fikir ancak anlatım yine uzun,yoruyor bazen, tıpkı Yüzbaşının Oğlu'ndaki gibi. Ona nazaran bu okunabilir, evet:)

      Sil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)