TAHAYYÜLAT -ALİ BERKAY

Bir ilk kitap.
Bir şiir kitabı.
Arkadaşlarımdan birinin üstelik. Kendisiyle ve diğer arkadaşlarımızla Kadıköy'de çay içip sohbet ettiğimiz günü burada paylaşmıştım. Sildim mi o yazıyı bir bakayım:)

Kitap Hece yayınlarından Mart 2016'da, Hayriye Ünal'ın editörlüğünde çıktı. 76 sayfa.

Kendimle bile karşılaştırınca "Yeni nesil" dediğim bu kuşak (2000'li yıllarda etkin olmaya başlamış) şairlerinin genelinde olduğu gibi  teknik ve gündelik hatta geçici gündelik dili ve atıfları kullanmakla beraber, takip ettiğim kadarıyla Ali Berkay'ın kendine has, iyi bir şiir damarı olduğunu düşünüyorum. Boş değil sizin anlayacağınız, gelecek vaadediyorsun Berkay:)

Son olarak birkaç dize :


***

Revelation Magnetique

Adım ali, herhangi bir şeyin kapısı değilim
Olsam olsam boşluğa bakan bir pencereyimdir
Durduğum yerden herkes bir nokta
Neden durduğumu bilmiyorum

Bir noktayım ben de, evet
Tuttuğum, tutunduğum bir cümle olmadan
Birinci tekilden yazıyorum tüm bunları
Anlamadan kendini, anlatamam.

.........
Olmayan yaralarını göstermekten hoşlanıyorlar
Gülebiliyorlar bir kadın geçtikten sonra
....
Elli bin gözyaşı
Belki bu şiir yayımlanmadan konuşuruz
Seninle bir deftere yazarız
İstediğimiz sorudan başlayarak

Bana bakmadığın kadar yok olmalıyım
Daha sahici bir şeye dönüşmeli
İki kapak arasında kalmaktan
Bir çift göz baktığında var olmaktan


Senin Çiçeklenmeni ve Dökülmeni Hatırlıyorum
...........
Sesine yuvalanmış serçelerle
Yeni bir ülke öğrendim,
Haritalarda görülmez
Her zirvesine tırmanmak istediğim
Her birikintisinde yansıman

.............

Mors alfabesiyle seni özledim
Şeklinde tıkırdıyor camlar
.....

Senin çiçeklenmeni ve dökülmeni hatırlıyorum
Bir işaret gibi yol içinde kozalakları
Uydurma şişme bir ağustos
Gökyüzü çöp takımyıldızları,
Şekiller ve insanların ve şeylerin içine
Noktaları birleştiriyorum.

***



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)