14 Haziran 2017

Marifet

Ulusal ölçekte yayın ve dağıtım yapan bir edebiyat dergisinde ilk öykümün çıkması 2012 yılı. Dergi, şimdi irtibatımın olmadığı (Ohoo,bir edebiyat dedikodusu yapsam burada, neler çıkar vallahi) Deliler Teknesi.


Çok sevinmiştim.

Hatta  o günlerde atölyeye konuk olan Suphi Varım beyden, başka birkaç yazımla beraber güzel eleştiriler işitmiştim. Gerçi sanırım kendisi yeniyetmelerin hevesini kırmamak için de biraz öyle yapmıştı sağ olsun:)

Ama beni en çok sevindireni Hece'de yayınlanan ilk öyküm olmuştur.



2013 Aralık sayısında yayınlanmıştı.

Havalara uçmuştum.

Hece, üniversiteden beri kafamda farkında olmadan oluşturduğum bir hedefti zira.

Derginin o zamanki genel yayın yönetmeninin gönderdiği mail'i de saklıyorum elbet.

Edebiyat dünyası, yaşadığımız reel dünyadan farklı değil-miş. Uzunca bir süredir bu işteyim, bunu öğrendim. O vıcık, karşılıklı çıkar hesaplarına dayanan, ağam paşamcı, hizipçi oluşumlara asla sıcak bakmadım, yapmadım, yapamıyorum.

Belki biraz da bu uzak duruşum yüzünden gecikiyorum bir şeylere.

Fakat bu eskisi kadar canımı sıkmıyor artık. Sıkıyor ama eskisi kadar değil:)

Zira bir beyefendinin bu konudaki sözlerini hiç unutmuyorum. Blogumu sessizce takip ettiğini biliyorum, kendisini tahmin etmiştir, ona da söylemiştim çünkü.


Hem, ağırdan ama dolu dolu gitmek de kulağıma hoş geliyor.

Neyse.

Yazmak, yazan herkes için farklı bir anlam ve işlev görüyordur.

Ben, benimkini çerçeveye oturttum sayılır.


Ayrıca bu kadar zamandır blogu devam ettirmiş olmamı da yazarlığım açısından iyiye yoruyorum. Zira heves edip de sürmediğim pek çok şey var. Ebru gibi, ikinci bir yabancı dil öğrenmek gibi...


Bir de, yaşamak mı yazmak mı diye bir "sorunsal" dönüyordu bir ara edebiyat magazininde.

Şimdi düşünüyorum da, neden illa birini tercih edecekmişiz? İkisi birarada olabilir, hatta olmalı bence.


Yaşıyorum ve yazıyorum. Daha ne olsun :)














10 yorum:

  1. Şu dünyada çıkarsız, hesapsız bir şey yok mu valla tepem atıyor, geçenlerde sevgili Ece de şikayet etmişti, yazdığı romanla ilgili yaşadıklarını bir dokun, bin ah işit, edebiyat dünyası, roman bastırmak filan, valla ne diyeyim bilemiyorum. En iyisi wattpadd ve bloglarımız galiba:)))

    YanıtlaSil
  2. En iyisi kesinlikle blog. Umarım hep böyle kalır biz de rahat rahat yazarız.

    YanıtlaSil
  3. Meraba :) müjde ablada görüncr merak edip geldim :) pardonda yaşamadan nasıl yazıcakmıs insanlar. Yada yazmadıktan sonra yasamanin anlami varmi ? Anı manı kalmıyor. Silinip gidiyor hersey dimi :) bence yazmaya devam edin. İllaki birileri fark edecektir. Etmese bile biz okuruz dimi :) sevgilerimle 💕

    YanıtlaSil
  4. Merhaba.
    Okumak yazmak iyi şeyler bunnar:)
    Valla en güzel yazma ve okuma- okunma mekani bloglar. Iyi ki varsınız:) Teşekkürler. Sevgiler bizden:)

    YanıtlaSil
  5. Neden birini tercih edelim kısmını alkışlıyorum.
    Herkese aynı reçete olmaz..bazen ikisi de ilaç olur birini tercih etmek hiç olmaz.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Iyi ki varsın. Iyi ki yazıyorsun.
    Edebiyat dergileri ile pek aram olmadı.
    Bir zaman K dergisi alıyordum. Fena değildi.
    Dergi yazısı değil en yakın zamanda basılı bir romanını bekliyoruz. Bu defa çaldırma ama.
    Emeğini çalmaya kalkişan olursa haber ver hadlerini bildirelim.:)
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.

      Dergiler de günümüzde her şeyde olduğu gibi bollaştı, renklendi ama içerikleri zayıfladı:)
      Roman... inşallah.
      Nerelerdesiniz siz hem, görünmüyorsunuz epeydir:)

      Sil
  7. Şimdi fark ettim epey bir yazını kaçırmisim.iş yerinde yeni idari görev üstlendim. Yoğunluğum çok arttı. Bloglara pek bakamiyorum. Sizin yeni yayın olduğunda mail adresime bilgi gelmiyor. Neden acaba? Diğer takip ettiğim pek çok blog un yeni yayını olduğunda mail adresime ilgili yayın geliyor.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı uğurlu olsun yeni görevin.
    Hımm, göremezsin çünkü e-mail'ime gönder opsiyonu yok sayfamda. Bir ara ekleyeyim sayfaya:)

    YanıtlaSil
  9. merhaba canım iyi ki yazıyorsun:)

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)