5 Haziran 2017

BEN BÖYLE DEĞİLDİM

Son üç yıldır kendimi o kadar kasmışım, o kadar gerginim ki, değil bir üç yılda on üç yılda düzelemem belki.


Valide aradı sabah sabah. Baba için. Evde bakım hizmetlerini aradın mı diye.* Ne kadar aklımdan tekrar etsem de unutmuşum işte. Sahur filan bünyemi iyice tersyüz ediyor. Bir azar, bir sitem validede.

Aceleyle aradım hemen. Bu kez çabuk ulaştım, evde bakım hizmetleri tarihinde bir ilk!

Döndüm validemize, tamam, listeye aldılar, arayacaklar.

Bu kez soruyor "Acil dedin mi?"

- Demedim, unuttum.




Bir sitem, bir azar daha: ( Bu arada tam 40 yaşındayım ama anneler için evlat yaşı diye bir şey yok Ortadoğuda, bilirsiniz. Sadece evlat var.)

-Ya niye demedin, adam yatağa işiyor sürekli.

Anne, dedim, mama borusunu takmaya bile ertesi günün akşamı gelmişlerdi, acil diye. Adam şeker hastasıyken üstelik. Telefonda dert anlata anlata bir hal olmuştum onlara. İdrar sondası için hiç gelmezler acilen. Mecburen bekleyeceğiz.

Valide sıralıyor çabasını:

Aile hekimine gitmiş, biz yapmıyoruz demişler.

Eczacılara sormuş, yapan bir sağlıkçı var mı diye, bilmiyoruz demişler.

Bir de tıp merkezine sorayım diyor. Kaç para olursa olsun artık.

Küskün bir sesle...

Tekrar evde bakımı arayayım diyorum ama biliyorum ki acil filan dinlemeyecekler. Bahane hazır: kayıtlı bilmem kaç bin hastamız var.

Biraz sonra arıyorum annemi: Kardeşim gelecekti İzmir'e, geldi mi diye.

Gelmemiş, yarın yola çıkacakmış.

Birini bulmuşlar, 80 liraya takacakmış sondayı.

Öyle olacak artık diyorum. Telefonu yüzüme kapatıyor.

Üç yıldır ben vardım annemin yanında, babama birlikte bakıyorduk. Di'li geçmiş zaman kullanmam hata. Hâlâ birlikte bakıyoruz, 600 km uzakta olsam da.

Bu, ağır mı geliyor bana?
Evet.
Çünkü düdüklü tencerenin havası dışarı verilemedi hâlâ. Kontrollü çıkış lazım. Ya da kontrolsüz?  (Kanlı mı, kansız mı der gibi oldu.)

Yatalak hastası olmayanlar lütfen hasta yakını olmakla ilgili yorum yapmasınlar bu yazıya.  Bu yazıdaki diğer meseleler hakkında ise olabilir. (Validemin içinde bulunduğu zor durum da konu dışı. Kadıncağızın bu yaşta başına gelenler zaten onu dokunulmaz kılıyor, biliyorum. Bilmeyenler için validemiz 70 yaşında. Aile meclisi için not: Yanındaki yardımcı bayanı değiştirmeliyiz belki de. Talimatlarda bütün bunlar vardı. )

Sabah sabah doldum taştım.

Kötü bir evlat mıyım'dan, babamın başka çocuğu yok mu'ya kadar, ben ne kadar dayanıksız, çıtkırıldım bir insanım'dan, bu kadar basit şeyi abartıyorum'a kadar...

 
Sevgili kontenjanından yanında bulunduğum beyefendinin karaciğer raporları temiz geldi. Az önce getirdi, okudum. Gözlerim dolmuş, sarılıp ağlamışım sevinçten.

Ben böyle değildim. Her şey doğumumdan sonra oldu.









* Varlığı, yokluğu kadar problem olabilen kurumlardan biri.  Ya da "yanınızdayız"
sloganı ile reklam edilip ihtiyacınız olduğunda yanınızda olmaması ile meşhur kurumlardan biri. TC için gayet normal.

8 yorum:

  1. Sadece anlıyorum desem,hele sanırım en çok babanı. Allah yardımcınız olsun kardeşim.

    YanıtlaSil
  2. Evet, ağır kiriklardi seninkiler. Üst üste hem de... ben babamin ne hissettiğini asla düşünmek istemiyorum. İyi ki bilinçsiz yatıyor diyerek avutuyorum kendimi.
    Amin.

    YanıtlaSil
  3. Allah yardımcınız olsun , hepinizin . Zor herkes için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylenecek başka şey olmuyor her günün sonunda...

      Sil
  4. Narda'cım Allah size sabırlar kolaylıklar versin, çok haklısın bir yerden buhar çıkışı yapman gerekiyor, karaciğer raporlarının temiz çıkmasına da sevindim, iyi ki "beyefendi" varmış:) sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Ben de biraz fazla dugusal mıyım, olayı realize mi edemedim hala nedir...

      sorma, ona belli etmiyordum ama sonuçlar ne çıkacak diye kıvranıyordum. Çok şükür.

      Teşekkürler canım:)

      Sil
  5. Bana da sen böyle değildin diyorlar senin kinin çok benzeri olan anne babam.
    Memnuniyetsizlik ve sitemkar halleri psikolojik bir yük gibi üzerimde hissediyorum sürekli.
    Bu açıdan şanssiz insanlardaniz galiba. :(

    YanıtlaSil
  6. Sanırım şanssızız. Bilemiyorum ki

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)