24 Şubat 2017

RÜYADA AĞLAMAK

Rüyamda ağlıyordum.

Eski evin salonundayım.

Ev kalabalık; ya düğün var ya cenaze.

Babamın yatağı salondaymış.  Yatağı boş!


Bir bakıyorum içeriden kalkmış gelmiş, en az 15 yaş genç, kilo almış, beli, göbeği pıspıtıl.  Hareketleri yine biraz ağır aksak ama yürüyor, konuşuyor, akıllı cevaplar veriyor. Hatta işe gidecekmiş!

Bu mucizeye inanamıyorum bir türlü ama adam gözümün önünde işte! Nasıl mutluyum, ferahlamışım ama ... işte o ama...

Evin kalabalığı bir uğultu şeklinde arka fonda.

Derken küçük kardeşim beliriyor salonda. Yıllanmış o koltuklarımızdan birinde oturuyor, koltuk çukurlaşmış onun ağırlığıyla, kahverengi, abonoz gibi orta sehpamız önünde yine. Dalgın sanki. Sanki bir şeyleri sükunetle kabullenmiş gibi, uzaklarda gibi.  Biliyorum, onun da bir derdi var, kıyamam...

Koltuk örtülerini mi topluyorum, bir şeyler yapıyorum, bir gözüm babamın boş hasta yatağında... Ellerimde bir tuhaflık var, titriyorlar mı? Kardeşimi içimdeki soru ve kaygılarla meşgul etmek istemiyorum. Hem ben öyle hop deyince konuşabilen biri değilim ki... kardeşim olsa bile...

Ama bir anda, belki de onun uzaklardan odaya dönen bakışları içinde kendime yer buldum; yanaşıyorum dizlerinin dibine. "Görüyorsun değil mi kardeşim babamızı? Nasıl da canlı... ama bu bir gecede olmuş mucizeye inanamıyorum. Ya yine bir gecede eskisi gibi olursa? Bu yüzden sevincimi yaşayamıyorum."

Aynen böyle söyledim, tane tane, düzgün düzgün... Sanki karşımdaki erkek kardeşim değil de, bize dayanak olmuş ve olacak abim gibiydi, ya da babamı babama söylemek istiyordum sanki... Bu hisleri de yaşarken aynı zamanda, ağlamama engel olamıyordum. Nasıl ağladım, coşkulu-  tedirgin -üzgün.

Annemin odama girmesiyle mi bitti rüyam, zaten bitmiş miydi? Namaz vakti de değil. Ağrısı artmış yine... İlacını sürdüm...

Rüyalar ikiye ayrılır dedim, kendime, yatağıma geri yatarken; bunun tabire ihtiyacı yok...





8 yorum:

  1. umarım her şey istediğin gibi olur.

    YanıtlaSil
  2. Hayrolsun Narda'cım, babanın mekanı cennet olsun:( rüyada görünce insan çok mutlu oluyor, hiç gitmemişler gibi oluyor:( ve hep eskiden oturdukları evlerde görülüyor....:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, babam henüz hayatta ama ölüden farkı yok. Hatta daha kötü bu hali...

      Sil
  3. Rüyalara çok fazla anlam yüklememek gerektiğini düşünüyorum. Günlük hayatta bizi çok meşgul eden şeyler ya da bilinçaltı izler rüyalarla karşımıza çıkıyor. Bazen aynı şeyleri yeniden görüyoruz.
    Selam-sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son satırda ben de onu ima etmiştim. Bilincaltimda halen babamın sağlıklı haliyleyim, parkinsondan önceki haliyle....

      Sil
  4. çok geçmiş olsun , inş geçecek demeyi ne çok isterim ...Bazen o kadar büyük şeyler mi istediklerimiz diye sormadan edemiyor insan , hayrolsun diyelim...

    YanıtlaSil
  5. Geçmeyecek bir hastalık Parkinson. onun için de bizim için de çok zor bir durum. Onu öyle görmek de... sanki hiç sağlıklı olmamış, yiyip icmemis, gülüp gezmemis gibi....

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)