5 Ocak 2017

YAZMAM GEREKİRDİ

Yazmalıydım.
Yazmam gerekirdi gün be gün. Bütün bir yılı aslında günü gününe yazmalıydım. Ama yapmadım, yapamadım.

Keşke yazsaydım tek tek her olayı, her haberi, her duygumu...

Şimdi de yazayım diye oturdum ama bir bıkkınlık çöktü yine... Çoğu kez olduğu gibi.  Ama bismillah deyip başlamalıyım rast gele bir yerden... Çünkü yazmam gerek, ihtiyacım var buna. Neden bilmiyorum.

Kasım ayının sonunda iç hastalıkları doktoruna gittim. Hem kan değerlerimin kontrolü için ( kansızlığım) hem de bir diyetisyene yönlendirsin diye. Birkaç haftadır egzersiz ve yürüyüşlerimi yapıyordum ama yeme alışkanlığımın da düzeltilmesi gerektiğinin farkındaydım...


Kan değerlerim normal çıktı ama trigliserid yüksekti...

Şeker de sınırda dedi kadın. Dikkat etmezsen ilaçla düzenleme yoluna gitmemiz gerekebilir...

İnsülin direncim de oldukça yüksek çıktı...

Yüzümde nasıl bir ifade belirdiyse "Korkutmak için söylemedim ama dikkat etmeniz lazım" dedi..

Çok korkmuştum o anda. Malum, baba tarafım diyabetlilerle dolu... Tutup bir de bir sürü pekmez, üzüm tüketmiştim kansızlık için...

İnternetten trigliseride baktım: Hareketsizlikten de yükselebiliyormuş. Bunu okuyunca rahatladım biraz...

Neyse. İki gün sonra diyetisyene gittim. Kadın ayakkabılarımla tarttı beni! Dedim madem soyunmuyoruz ayakkabıları çıkarayım mı?  Gerek yok bir dahaki geldiğinizde aynı ayakkabıları giyersiniz demez mi! Bir şey demedim artık... Devlet hastanelerindeki diyetisyenlerin özensiz olduğunu söylediler sonradan. Özel bir diyetisyene giden arkadaşım iki haftada bir yağ, su ve kas olarak ayrı ölçülüyormuş... Özendim, bu daha iyi bir şeyse tabii... Bilmiyorum. Etrafta o kadar çok bilgi kirliliği var ki sağlık konusunda da... Tek bildiğim bana verilen diyet listesinin aç bırakmadığı ve yeme düzenimi kurduğum...

 

Şeker ölçümlerim normal bu ara, kilo da verdim. Fakat diyetisyen daha fazla olmalıydı  dedi kontrolde....

Bunları yazdım çünkü bu konularda dikkatli olunmasına, farkındalığa vesile olmak istedim.

Bunlar fiziki halimle ilgili önemli olaylardı...

Ama ruhi halim? O aslında tekil de değil, hepimiz bir cehennemi yaşıyoruz...

12 yorum:

  1. Geçmiş olsun tekrar Narda,bak spor iyidir bil istedim. Yürüyüş yap bol bol,yapabilirsen hafif tempo koş. Fiziken bilmem ama ruha çok faydalı bunu biliyorum.Güzel günlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Yürüyüşü hergün en az 35 dakika yapıyorum... Dediğin gibi hem fiziğe hem ruha iyi geliyor. Sen de pek iyi değildin, inşallah çarçabuk toparlanırsın... ne diyeyim 2016 acayip bir yıl oldu hepiimize:(

      Sil
  2. Sürekli aynı diyeti uygulamak bir süre sonra vücutta direnç oluşturabiliyor. Diyet formatını ayda bir değiştirmenizi öneririm. Yürüyüş ve diğer spor etkinlikleri de önemli elbette. Merdivenleri yürüyerek çıkmak gibi örneğin. İşyerine giderken ineceğiniz duraktan bir durak önce inmek gibi vs. şeyler. Bütün bunların dışında her şey zihinde bitiyor. Kararlı olmak. Değiştirdiğiniz beslenme alışkanlığından ödün verdiğiniz an başa dönme riski yüksek. Bütün bunları siz zaten biliyorsunuzdur ama ben yine de yazdım. :) Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En önemlisi kararlı olmak dediginiz gibi. Fiziki aktivite de diğer önemli nokta... zor:) teşekkür ederim

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Bu ortamda ruh sağlığımızı da zor koruyoruz beden sağlığımızı da....

    YanıtlaSil
  4. Bilincaltimiza ittigimiz bunca korku ve endiseyle fiziki sagligimiza da dikkat edemiyoruz. En azından ben öyleyim şu günlerde. ... Teşekkürler. ..

    YanıtlaSil
  5. Sakın, sakın endişelenme bu doktor milleti insanı endişelendirmeye bayılır, geçmiş olsun sen bolbol yürüyüş yap filan, iyi düşün iyi olsun. :)
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. iyi düşünmek gerekli gerçekten de... Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)