22 Kasım 2016

SÜBYANCILAR İÇİN HAMMURABİ'NİN YASASI


Valide sultan diyor ki sen son zamanlarda çok küfür ediyorsun. Hiç böyle değildin....

Değildim evet. En fazla eşşolueşşek, kaz kafalılar filan gibi şeyler söylerdim. Hadi hadi mıçayım böyle işin içine derdim. S ile bile değil, m ile...

Benim saçım gibi kısa aklım ermez ama şunları buraya not düşmeden bırakmayacağım:

- Cinsel istismarı "cebir, hile vb." olmadan diye ayrımlayıp cezasını kaldıran ek madde komisyondan geri çekildi bu sabah itibariyle.

Ama tehlike geçmiş değil.

Bir 103. madde var ki akla ziyan.


Nedir o?

Cinsel istismar davalarında rıza yaşı 12'ye düşürülsün diyen yasa!

Ne demekmiş ? Şu demek:

Tecavüze vb.ne uğramış  12 yaşındaki kız çocuğuna soracaklar: Senin bu işte rızan var mıydı diye.

He hakim bey, 12 yaşında benim aklım ve hormonlarım sex'e çalışıyo sadece! En iyi bildiğim şey bu zaten!

Allah belanızı versin.

Önceki yaş sınırı 15'miş. Bu bile küçük!

Yahu "rıza" kelimesi geçmemeli bir kere!

Çocuk bunlar, en fazla ergen. Adı üstünde yahu!


Kanayan yaraları böyle birilerini kurtarmak için yapıp gece yarıları geçirdiğiniz "af" yasalarıyla, değil bandajlamak kangrene dönüştürüyorsunuz.

Ama kimin umrunda.

İlla kendi kızlarının, torunlarının başına mı gelmesi gerek anlamaları için? Sanırım bunu bile umursamazlar!

Neymiş mağduriyetler varmış. Başbakan sabah açıklamasında "erken yaşta evliliğin cezasını bilmedikleri için..." diye bir şey söyledi, köpekler bile güler buna. 

Av. Sema Ketenci çok güzel cevap verdi: Hukuk fakültelerinde bize ilk öğretilen "yasayı bilmiyordum diye bir mazeretin olmadığıdır." 

Kaldı ki erken yaşta çocuklarını evlendiren aileler bal gibi de biliyorlar bununkanuna aykırı olduğunu ki  dini nikah yapıp düğün dernek ediyorlar. Niye resmi nikah dairesine başvurmuyorlar? Çünkü biliyorlar resmi olarak evlendiremeyeceklerini. Ve benim en çok önemsediğim bir noktayı da ekledi:

Anne babalar suçlu. Onların cezalandırılması gerekir.

Evet, "çocuklarını " evlendiren anne babalara -dünürler- ceza verilmeli asıl!

Mantığa bakın yahu, sapıklar, cahiller yasalara uymuyor diye onları değil yasaları değiştir!

Face hesabım bir aydır dondurulmuş vaziyette.

Bu sabah sırf bu satırları- daha kısasını- yazmak için açtım.  Ve şunu hatırlayıp ekledim cümlelerimin sonuna:

Peygamberimizden önce kız çocuklarını diri diri toprağa gömen o bozuk kavmi, cahiliye dedikleri dönemi...

Aşağıdaki kısa videoyu da face'de paylaşmışlar. 7 dakikalık bir bölüm. Konuşmacı şöyle bitiriyor:

M.Ö. 1760 da yaşamış (Babil Kralı) Hammurabi'nin sübyancılar hakkındaki yasası:

Bunu yapan suçludur ve cezası ölümdür. Kadın suçsuzdur.




( Bu arada Murat Ergun'u ilk kez duydum. Yani halkın avukatı sıfatından da haberim yok. :))

10 yorum:

  1. Sana yorum yazmıştım ama sokakta kazı var, üçtür elektrik gitti, kopyalayamadan yazdığım yorumu neyse ben de küfürbaz değildim, şimdi gör bir de!!! Bak bunlar ne kadar ahlaksız ve manyaklar ki, "zorla, cebir, hile vs. olmadan istismar" diyor yasa tasarısındaki cümle!!! Zorla, cebir (cebir de zor kullanmak zaten) hile olmadan nasıl istismar olacak????? Yani "seni istismar edeceğim ama zor kullanmayacağım, hile de yapmayacağım, gazozuna ilaç katmayacağım" e nasıl olacak bu istismar? Kız "Tamam istismar et beni" mi diyecek? Sapık mı yani? İki sapık birbirini mi bulmuş olacak? Allah bunların - beddua etmiyorum döner dolaşır edeni bulumuş derler diye- layığını versin. Amin..
    Unutmadan kalemine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  2. Ses etmek lazım. Sessizlik kurbanlık koyun olmak demek....az önce haberlerde duydum cumhurbaşkanı uzlasin diye basın bildirisi gonderince bunlar tasarıyı geri cekmisler. İnşallah bir daha getirmezler yahut kaçak göçek gecirmezler. Yapmadiklari iş değil.

    YanıtlaSil
  3. Bunca ses çıktı da iyi ki geri gitti. 3000 kişinin gerizekalılığı beni zerre ilgilendirmiyor, yaptıkları saçmalığın zaten bir cezası olmalıydı. Bence evlendiren ana, baba da hapis yatmalı. Araştırdım onlarınki para cezasına dönüyormuş, dönmesin yatsın onlar da bakalım kimse kimseyi o kadar küçükken evlendirebiliyor mu? Ki bir kez deniyor ama bu üç bin kişi beş sene sonra on bine çıkarsa nolacak? Bıraktığı aralıktan kimler kimler geçecek Allah bilir bu maddenin.Cebir mevzusuna değinmiyorum bile okurken bile tüylerim diken diken oldu yazan da hiç mi vicdan yok şaşılası şey doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vicdan, sorumluluk, düşünce. .. hiçbir şey yok. Kof haydutlar bunlar.

      Sil
  4. ebelerini sülalerini cetlerini soylarını soplarını......
    ben mi utanacağım bunları söylerken

    küfredene hala onurun var diye madalya takılmalı bu dönemde madalya!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz güruhu gördükçe sana hak vermemek elde değil.

      Sil
  5. artık şu sesimizi çıkarmanın vaktidir , özellikle kadınlar. Bu memleketin başına ne geldiyse biz kadınlardan geldi , sesimiz çıkmalı artık , değişim zamanı...

    YanıtlaSil
  6. ben de katılıyorum... kadın "kadın" olmanın gücünü bilirse, kendi doğurduğuna kulluk etmeyi red eder ve ona önce insan olmayı öğretirse... bence sapık sayısı bile yerle yeksan noktasına gelir...

    YanıtlaSil
  7. Değil mi? Kesinlikle öyle düşünüyorum ben de.
    Sizi burda görmek de ayrıca güzel.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)