11 Kasım 2016

Mut

Az önce atölyede Tuba,  "Gözlerinin feri gitmiş senin. İyi görünmüyorsun. Çok mutlu olman gerekirdi oysa şu an" dedi.




Şimdi, iki saat kadar sonra düşünüyorum: Mutlu muyum? Bu yaşıma kadar ne ben kendime bu soruyu sormuşumdur ne de bir başkasının sorduğunu hatırlıyorum. Kendimi başkaları için arka plana filan attığımdan değil, tersine bencil bile sayılabilirim. (Belki de bu yüzden?) Kimseden bir şey beklemedim. Belki beklemem gerekirdi.

Mutlu olduğum anları hatırlıyorum, çok mutlu olduklarımı, huzurlu olduklarımı da. Nasılsın dendiğinde kötüyüm cevabını veremedim hiçbir zaman. Çok yakın, değerli, ahkâm kesmeyen dostlarıma belki biraz çıtlatmışımdır arada.

Oysa şimdi biri bana sorsun istiyorum mutlu musun diye. Hergün gördüğün komşuna merdivende rastlayıp nasılsın der gibi değil tabii.

Mutlu musun?

Alçak gönüllü bir sesle cevaplardım, hayır, mutlu değilim diye.

Oysa olmam gerekirdi.

Bu, bütün bunlar şimdide, sadece burada. Çünkü iki ay önce de Aslı hemşire, çok güzelleştin, gözlerinin içi bile gülüyor,  demişti.

Oysa ben sebepleri hep dolaylara indirgerim. Ve iyi ki de öyle yaparım...

Bu, böyledir... insan sadece kendinedir... ne kadar tersini arzulasa da.













14 yorum:

  1. Bu ülkede yaşayıp da mutlu olmak için ismi lazım değil, kindar, yalancı, üçkağıtçı şahsın hayranı olmak lazım, gördüğüm kadarıyla bir tek onun hayranları mutlu. Sabret arkadaşım ülkemiz düze çıkarsa biz de mutlu oluruz inşallah....

    YanıtlaSil
  2. Mutluluk sanal dünya da :)
    Bizbize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog çok sanal değil diğer platformlara göre. O yönden idare eder:)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Psikanalistim olur musunuz amca?
      :)

      Sil
    2. ücretim pahalıdır.
      iyi düşün:/

      Sil
  4. Hımm. Hastası olayım diye üzerine para verecek psikanalistler varken:)

    YanıtlaSil
  5. "Nasılsın" diyene otomatik olarak "iyi,sen nasılsın" diyengillerdenmiyizhepimiz?
    Öyleyiz...
    Mutluluk içimizde bir yerde
    Şeytan aldı götürdü , satamadan getirdi diye diye bulmak lazım saklandığı yerden belki de

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Valla güzel dedin şeytan aldi götürdü satamadan getirdi diyerek aramak. . Yoksa beklemekle olacak iş değil.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Son cümleye oyy oooy ooy diyorum :D

    Mutlu muyum sorusunu senin aksine her fırsatta sorarım ben kendime. Bazen kendimi mutlu olmamam gereken anlarda mutlu yakalıyorum.Manyakça dehşet anları. Bazen de senin şu anki durumun gibi mutlu olmam gerekiyor ama ıııh olmuyor.

    Mutluluğu tabi ki olayların gidişatı, kişiler vesaire etkiliyor ama asıl mesele mutlu olmak istemekte bence.İnsanların bilerek mutsuz olduklarını ima etmiyorum veya tabi ki çok isteyip de mutlu olmadığımız zamanlar da oluyor. Resmin bütününe bakıldığında içimizdeki coşkunun bizden öte bir sahibi olsa da bir ucundan da bir tutmuyor muyuz?

    Mutluluk içimizde mi emin değilim ama bir kol mesafesinde olduğundan eminim.

    Yoksa tüm bu yazdıklarım kendimi ikna çabasından başka bir şey değil mi diye de şüphelenmeye başladım şu an.

    Ne demişler don't worry be happy kıhkıhkıh cıvıtmasam olmuyor çünkü öperim o tatlı yanaklarından :)))

    YanıtlaSil
  8. yok yok, kendini ikna değil, olayın aslı bu ama biz insanlar gelişmiş o koca beyinlerimizle işleri zora sokuyoruz:)

    teşekkürler güzel yorumun için. Ben de öpüyorum seni canım.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)