10 Eylül 2015

DEHŞETLER İÇERİSİNDE


gözlerim nedensiz titriyor aborjin gözleri
içlerinde yıldızların şaşkınlığından var
gecenin hayretlerinden

yüzünü gösterip gösterip bakıp
kartondan yapılmış bir prenses gibi
süt ve çikolata kartonlarından
içerisi böyle olağanüstü
dışarıda kuleler beton ve demir
Marilyn Monroe'nun parfümü kokuyor kulenin bahçesi.

(Bahçe)



Ümit Güçlü'nün ilk şiir kitabı bu dizelerle başlıyor.

Hece Yayınları'ndan çıkan bu ilk kitapla iyi bir başlangıç yapmış genç şair bana göre.


Ürünlerimizi paylaştığımız ortak bir mecra olarak Hece'deki çalışmalarını bildiğim Güçlü, güçlü bir sese sahip. Böyle devam ederse ileride adını sık sık duyabiliriz:)

Şiir deyince son dönemlerde (dergilerden takip ettiğim kadarıyla, yeni kuşakta) farklı, eklektik, keskin, gündelik ve teknolojik bir dilin çokça kullanıldığı şiirler başı çekiyor. (Şu tarza bir isim bulsalar da ben de her seferinde anlatırken zorlanmasam:))  Kişisel olarak bu dili sevmediğimi zaman zaman belirtmiştim bu blogda. Güçlü'nün şiirlerinde de var bu ancak farklı olarak  okuduklarımdan  daha fazla "şiir tadı" alıyorum.


Kötü bir kitap tanıtım yazısı olmamıştır umarım. Zira sevdiğim bir kitap oldu Dehşetler İçerisinde. (Bu aralar hiçbir şeye yarım saatten fazla odaklanamadığımı hesaba katalım lütfen.)

Birkaç dizeyle bitirelim o halde:

Kibritten ev yaptık göl kenarlarında
Üzerine sumak susam nar ekşisi
Neşe kırıntıları için acı çay
Çimler çıksın diye kızlarımıza
Böcek isimleri verdik; Yeşim Asena Ahu
Aralarda otobüs biletleri karıncalanmalar
Kovanları karıştırmak için haklı bir sürü neden
Herkes uyurken saat dört altı arası
Alk katta Ayten abla yeni bir lamba parlattı
Bunları konuştuk kaybettiğimiz anahtarları
Çitlerin diplerinden mısır tarlalarına
(Bahçe)
*

Jiletli Tel Örgüler




Künye:
Dehşetler İçerisinde, Ümit Güçlü
Hece Yay.
Temmuz 2015 1. basım



2 yorum:

  1. Valla sen güzel tanıtmışsın da, şiirle aram pek iyi değildir, bir başka deyişle sevdiğim şiiir sayısı azdır ama bu şairin şiirlerini sevmedim. Yalandan da sevdim çok güzel demek istemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal olanı bu değil mi, sevmediysek sevmemişizdir, olmamışsa olmamıştır.
      Teşekkürler :)

      Sil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)